شهرری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: فرآیند بررسی جذب متقاضیان واجدالشرایط فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران استان تهران در دستگاه‌های دولتی که امسال در آزمون استخدامی شرکت کرده بودن آغاز شد.

به گزارش ایرنا از ایثار شهرستان‌های تهران ،عباسعلی رضایی روز سه‌شنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: امسال ۲۵۱نفر از ایثارگران موضوع بند(ج) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه که مربوط به جذب فرزندان شهدا و جانبازان۷۰ درصد است در آزمون استخدامی شرکت کردند که فرآیند بررسی و جذب آنها در دستگاه‌های دولتی آغاز شده است.

وی افزود: از آغاز پرداخت تسهیلات خرد و تولیدی در حوزه اشتغال و کارآفرینی به ایثارگران واجد الشرایط شهرستان‌های استان تهران خبر داد و بیان داشت: این وام با کارمزد ۴درصد و در ۲ مبلغ یک‌ونیم و سه میلیارد ریالی در اختیار متقاضیان واجدالشرایط قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد: ایثارگران متقاضی دریافت این تسهیلات به بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان‌های استان تهران مراجعه کنند.

رضایی با اشاره به تبدیل وضعیت استخدامی بیش از یک‌هزار نفر از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی در طول سال‌های گذشته گفت: بمنظور توانمندسازی ایثارگران در حوزه اشتغال و کارآفرینی، بنیاد شهرستان‌های استان تهران بیش از ۷۰۰ معرفینامه جهت دریافت مجوز کسب و کار را صادر کرد.

وی برگزاری اردوهای راه اشتغال ویژه ایثارگرانی که فاقد شغل هستند بسیار موثر در امر اشتغال زایی دانست و افزود: این اردوها با هدف آشنایی متقاضیان فاقد شغل با کسب و کارهای مختلف در حوزه صنعت و خدمات برگزار می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران در پایان با تاکید بر استفاده حداکثری از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار برای ایثارگران، از رایزنی با بخش خصوصی برای اشتغال ایثارگران خبر داد.