ساری-ایرنا- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از اشتغالزایی ۴۰۰ نفر از مردم این استان بواسطه طی کردن دوره های آموزش مهارتی در چهار ماهه نخست امسال خبرداد.

به گزارش ایرنا ، ‌ سید حسین درویشی روز چهاشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت در ساری افزود: براساس نتایج سامانه رهگیری مهارت آموزان مشخص شد این تعداد افراد که آموزش های فنی و حرفه ای فراگرفتند زمینه اشتغالزایی برایشان فراهم شود.

وی در تشریح فعالیت های انجام شده این اداره کل در چهارماهه امسال توضیح داد: در این مدت صدور مجوز موافقت نامه اصولی برای تاسیس مراکز جوار کارگاهی به تعداد ۲ واحد، ‌آموزش مشاغل خانگی به تعداد ۹۰۸ نفر، ‌ تکمیل و تجهیز کارگاه های آموزشی به تعداد ۱۴ کارگاه، ‌آموزش فناوری های نوین منطبق با مشاغل نو به تعداد ۵۴۰ نفر دوره انجام شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ادامه داد:‌ همچنین در این مدت مهارت آموزشی در محیط کارگاهی به تعداد هزار و ۹۴۵ نفر دوره، ‌ارائه خدمات کارآفرینی به مهارت آموختگان به تعداد ۲۱۶ نفر انجام شد.

وی ادامه داد: تعهد آموزشی امسال این نهاد در بخش دولتی پنج میلیون و ۸۲۳ هزار نفر است که تاکنون ۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۵۹ نفر ساعت آموزش های مهارتی به متقاضیان ارائه شد.

درویشی اظهار کرد: در بخش‌ دولتی آموزشهای فنی و حرفه ای مازندران به تفکیک در مراکز ثابت شهری ۲ هزار و ۹۴۲ نفر دوره، دانش آموزان هزار و ۲۵۵ نفر دوره با هدف انتخاب شغلی متناسب با نیاز بازارکار، بنگاه های اقتصادی ۱۴۳۳ نفر دوره، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشجویی ۳۰۳ نفر دوره در راستای مهارت افزایی دانشجویان، در بخش پادگان ۱۶۷۷نفر دوره در راستای تفاهم نامه با نیروهای مسلح و افزایش مهارت سربازان وظیفه ۱۳۴۸ نفر دوره با هدف توانمندسازی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، در چهار ماهه اول سال جاری توسط این اداره کل ارائه شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه های مازندران یکی از مهمترین برنامه های این اداره کل را پوشش آموزشی گروه‌های آسیب پذیر شامل کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبود یافته اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز به ۶۹۸ نفر دوره در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۳ آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

وی افزود: زندانیان ۹۷۹ نفر دوره جهت کمک به بازگشت آنها به جامعه و ادامه زندگی سالم، مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۲۰۲۵ نفر دوره، سکونتگاه‌های غیر رسمی ۱۳۷ نفر دوره و در مجموع ۱۲ هزار و ۷۸۹ نفر دوره در خوشه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی از آموزش‌های رایگان مهارتی در چهار ماهه اول سال جاری بهره‌مند شده‌اند.