اسماعیل عرشیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حجم خودروهای شخصی در قزوین نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است و درحالی که سالانه یک میلیون خودرو در کشور تولید می شود، نرخ ضریب مالکیت خودرو در قزوین ۳۴ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه اولویت تردد و ترافیک در شهر قزوین با خودروهای عمومی است، اظهار کرد: مراکز هسته شهر قزوین ظرفیت و کشش این حجم از خودروهای شخصی را ندارد و همواره تلاش کردیم اگر اختصاصی در مسیرها صورت میگیرد، اولویت با خودروهای عمومی باشد.
عرشیان تاکید کرد: خیابان امام (ره) در مرکز شهر قزوین به عنوان معبر شرقی و غربی شهر محسوب میشود و در مطالعات جامع ترافیک با هدف اولویت حمل و نقل عمومی یک خط ویژه برای اتوبوس درون آن قرار دادیم که بتوانیم به مردم خدمات رسانی بهتری داشته باشیم.
این مسوول ادامه داد: برابر مصوبه شورای ترافیک استان قزوین در حال حاضر به دنبال عرض یابی و امکان سنجی ترافیک هسته مرکزی شهر هستیم و باید همانند کلان شهرها به دنبال محدودیت ترافیکی باشیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در علم حمل و نقل همواره برای هسته مرکزی شهر مدلهای غیر شخصی پیش بینی شده و برای خودروهای شخصی تنها سیاست ترافیک افزایش پارکینگهای عمومی است.