تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸

زنجان - ایرنا - وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از استاندار زنجان به دلیل تحقق ۱۰۹ درصدی هدفگذاری اشتغال استان در سال‌ گذشته قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، سید صولت مرتضوی روز چهارشنبه با ارسال نامه‌ای ضمن قدردانی از محسن افشارچی استاندار زنجان بر ضرورت توسعه فرصت‌های شغلی برای دانش آموختگان دانشگاهی در سال ۱۴۰۳ تاکید کرد.

در سال گذشته، طرح‌های خود اشتغالی با سهم ۷۷ درصدی (در کنار سهم ۲۳ درصدی طرح‌های کارفرمایی) و نیز بخش خدمات با سهم ۴۲ درصدی (در کنار ۲ بخش صنعت و کشاورزی) بیشترین نقش را در بهبود وضعیت اشتغال استان داشته‌اند.

پارسال تعهد استان ایجاد ۱۴ هزار و ۶۴۹ فرصت شغلی بود که بیش از ۱۶ هزار اشتغال در استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شد و زنجان به این لحاظ در ردیف استان‌های برتر قرار گرفت.

برای سال جاری نیز سهم استان ایجاد ۱۱ هزار و ۵۷ فرصت شغلی جدید تعیین و سهم شهرستان ها نیز بر اساس جمعیت، وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در آنها، تعیین و ابلاغ شده است.

اولویت استان در سال جاری تمرکز بر اشتغال دانش آموختگان است که در این راستا ۴۰ درصد از سهم اشتغالزایی استان به این قشر اختصاص خواهد یافت.