زنجان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ هزار و ۵۳۷ کیلوگرم فرآورده گوشتی غیربهداشتی برابر دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

محمدباقر حاج کاظمی روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت و به دنبال نظارت‌های انجام شده از سوی کارشناسان بهداشتی دامپزشکی ۳۲۶ مورد نمونه برداری از فرآورده خام دامی صورت گرفت که بالغ بر ۳۳ هزار و ۱۱۳ کیلوگرم فرآورده از سوی کارشناسان بهداشتی استان ضبط شد.

وی اظهار داشت: از این میزان تعداد زیادی فرآورده غیر بهداشتی معدوم و ۲۳ مورد پرونده مربوط به اماکن عرضه متخلف بهداشتی به مراجع قضایی استان ارجاع شد.

حاج کاظمی یادآور شد: بیش از ۱۰ میلیون و ۵۱۰ هزار قطعه انواع طیور صنعتی به وزن بیش از ۲۱ میلیون و ۷۵۴ هزار کیلوگرم و بیش از ۱۲ هزار و ۶۴۰ رأس دام کشتاری سبک و سنگین به وزن بیش از یک میلیون و ۴۸۷ هزار کیلوگرم در کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت‌های شرعی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان تولید و وارد بازار مصرف شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ادامه داد: هم استانی‌ها هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان تولید می‌شوند خریداری کنند.

این مسئول گفت: هم استانی ها از خرید هرگونه فرآورده های خام دامی که در کنار معابر و جاده‌ها که به صورت دست فروشی و غیرمجاز عرضه می‌شود، اکیدا خودداری کنند.

وی یادآور شد: شهروندان زنجانی در صورت شکایت می توانند به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی زنجان به شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.