اصفهان‌-ایرنا-بخشی از حلقه(رینگ) چهارم ترافیکی اصفهان حدفاصل کیلومتر سه تا هفت آن واقع در شمال شرقی این کلانشهر با اعتبار بالغ بر ۶ هزار و۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، روند احداث این بخش از پروژه حلقه چهارم ترافیکی از سال ۹۸ آغاز شد و آزادسازی ۳۲ هکتار از املاک متشکل از ۲۲ هکتار اعیانی و غیرمسکونی و مابقی مسکونی را در پی داشت.

تسهیل در تردد شمال شرق اصفهان، کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوا و اتصال بهتر نقاط گوناگون‌ شهر در این ناحیه از مزایای بهره‌برداری از این پروژه به شمار می‌رود.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان روز چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از این پروژه گفت: حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان با ۷۸ کیلومتر طول دارای قطعات ۶۵ تا ۷۵ متر عرض است.

اصغر کشاورز راد خاطرنشان کرد: از کیلومتر صفر(تقاطع شهید سلیمانی) تا کیلومتر سه پروژه حلقه چهارم، سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی افزود: عملیات احداث کیلومتر ۶۵ تا ۷۸ پروژه نیز آغاز شده و احداث تقاطع مرتبط با آن نیز در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: در سه سال اخیر، فعالیت‌های خوب و غیرقابل مقایسه‌ای با گذشته در حوزه آب و محیط زیست این استان انجام شده است.

مهران زینلیان تصریح کرد: تصفیه گازوییل و ارتقای کیفی آن به‌ رده‌ استاندارد بین‌المللی، کاهش تولید مازوت، رشد ورود گردشگر به استان، احیای کارخانه ریسباف و معرفی کاشان بعنوان «شهر جهانی نساجی» از جمله اقدامات مناسب در سال های اخیر بوده است.

رسول میرباقری، رییس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: خط دوم قطار شهری و حلقه چهارم ترافیکی بعنوان پروژه‌های مهم این کلانشهر با جدیت در حال اجرا و تکمیل است.

به گزارش ایرنا، حلقه(رینگ) چهارم ترافیکی اصفهان از جمله پروژه‌های زیربنایی و کلان این کلانشهر است.

مسیر این رینگ از مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شمال شرقی شهر آغاز می‌شود و به سمت شهر دولت‌آباد، محدوده شهر خُورزوق و میدان استقلال در شمال غربی شهر پیش می‌رود.

انتهای خیابان آتشگاه، پل زندان، شهر ابریشم در جنوب غربی و سپاهانشهر در جنوب و سپس به سمت اشکاوند در شرق اصفهان از دیگر مسیرهای پروژه مورد نظر است.

آلودگی هوا و ترافیک از معضلات اصفهان و مناطق پیرامون آن است و بر همین اساس توسعه حمل و نقل عمومی و احداث مسیرهای جدید از جمله پروژه‌های این خطه در چند سال اخیر در دستور کار مسوولان قرار دارد.