شهرری- ایرنا- آئین طرح یاریگران زندگی در روستاهای شهرستان ری همزمان با نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان ری بمنظور کاهش آسیبهای اجتماعی جوانان در روستاها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آئین طرح یاریگران زندگی در روستاهای شهرستان ری همزمان با نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان ری به ریاست مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور بخشداران تابعه، رؤسای ادارات، جمعی از دهیاران در محل سالن اجتماعات دهیاری صالح آباد شرقی بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

مهدی باب الحوائجی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این طرح به صورت مویرگی دستگاه های متولی خصوصا دستگاه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در اقصی نقاط روستاها حضور پیدا خواهند کرد و در جهت کاهش آسیب ها و همچنین مقابله و مبارزه با مواد مخدر اقداماتی انجام خواهند داد.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: در این طرح از ارکان مختلف روستا اعم از مساجد، ائمه محترم جماعات و همچنین پایگاه های بسیج، مدارس داخل روستا برای اجرایی و عملیاتی شدن و نیل به اهداف این طرح استفاده خواهد شد.

وی افزود: اقدامات آموزشی و فرهنگی می تواندآسیب های اجتماعی را کاهش بدهد و تعداد زیادی از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از دستگاه های آموزشی و فرهنگی ما هستند که در این راستا هماهنگ شده اند که دستگاه های فرهنگی برنامه های عملیاتی و اجرایی خودشان را نسبت به روستاهای اولویت دار و جامعه هدف این موضوع که در شهرستان ری فعلا پنج روستا هستند انجام بشود و برنامه های خودشان را ارائه بدهند، که انشا الله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در سطح این روستاها باشیم.

به گزارش ایرنا، در پایان مراسم تجلیل از خانواده معظم شهید صفائی از شهدای والامقام فراجا و رؤسای ادارات و مسئولین فعال در حوزه مبارزه با موادمخدر و آئین آغاز به کار طرح یاریگران زندگی در روستاهای تابعه شهرستان ری به همراه اعطای احکام مسئولیتی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و فعالان حوزه مبارزه با موادمخدر در روستاهای شهرستان ری از جمله دستورکارهای این نشست بود.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.