تهران- ایرنا- درخشش جودوکاران کرواسی و گرجستان موجب شد تا کاروان این ۲ کشور به نخستین طلای خود در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس دست یابد.

به گزارش چهارشنبه‌شب ایرنا، در ادامه رقابت‌های جودوی بازی‌های المپیک پاریس، مبارزات اوزان ۷۰- بانوان و ۹۰- کیلوگرم آقایان برگزار شد و طی آن نمایندگان کرواسی و گرجستان طلایی شدند.

در وزن ۷۰- کیلوگرم بانوان، باربارا ماتیچ بانوی ۲۰ ساله کرواسی که مدال طلای اروپا را در کارنامه دارد، با عملکردی درخشان توانست نشان طلا را از آن خود و نخستین نشان زرین کاروان کشورش را ضرب کند.

مریم بوتکریت از آلمان نقره‌ای شد و مشیلا پولرس از اتریش و گابریلا ویلمس از بلژیک، مدال برنز مشترک را کسب کردند.

در وزن ۹۰- کیلوگرم آقایان، لاشا بکائوری نماینده ۲۴ ساله گرجستان در فینال مقابل سان‌شیرو مورائو از ژاپن ایستاد و در وقت طلایی موفق به شکست حریف مطرح خود شد و عنوان نخست را از آن خود کرد. این نخستین طلای کاروان گرجستان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بود.

سان‌شیرو مورائو از ژاپن به نشان نقره بسنده کرد و هامبو گایپ از فرانسه و تئودوروس سلیدیس از یونان به طور مشترک به مدال برنز دست یافتند.

در حالیکه تنها ۲ روز به پایان مسابقات جودوی المپیک باقی مانده، فرانسه که از قدرت‌های مطرح این رشته رزمی محسوب می‌شود، هنوز موفق به کسب مدال طلا نشده است. بانوان و آقایان جودوکار کشور میزبان تاکنون ۲ نقره و ۵ برنز کسب کرده‌اند، در حالیکه انتظار کسب طلا از نفرات مطرح این تیم می‌رفت.

رقابت‌های جودوی المپیک پاریس که از روز شنبه آغاز شده است، هفت روز ادامه خواهد داشت.