کاشان - ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: این سازمان در حال حاضر ۳۱ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، سبک و موتورسیکلت دارد که ۳۸ درصد آن‌ها فرسوده بوده و نیازمند توجه ویژه است.

سیدمصطفی محتشمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک سال گذشته تاکنون ۱۳۸ هزار و ۱۱۲ مورد تماس با سازمان آتش‌نشانی کاشان برقرار شده که از این تعداد ۸۳ هزار و ۱۷ تماس واقعی و ۵۵ هزار و ۹۵ مورد مزاحمت تلفنی ثبت شده است.

وی اظهار کرد: همچنین از مجموع تماس‌های واقعی با سازمان آتش‌نشانی کاشان ۹۷۷ مورد آتش سوزی بوده که نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بیان کرد: از مجموع ۲ هزار و ۵۲۰ مورد حریق و حادثه رخ داده در یک سال گذشته ۲ هزار و ۴۵۲ مورد در داخل محدوده شهر کاشان و ۶۸ مورد خارج از محدوده بوده که نسبت به مدت مشابه ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

محتشمیان گفت: در بازه زمانی یک سال اخیر ۴۳ مورد فوتی با هفت و نیم درصد افزایش، ۳۴۹ مورد مصدوم با ۲ و نیم درصد کاهش و هزار و ۵۲ نفر نجات یافته از حریق و حوادث با ۳.۶ درصد افزایش در شهرستان کاشان ثبت شده است.

وی با اشاره به حوادث آتش‌سوزی براساس ماهیت حریق گفت: از سال قبل تاکنون ۶۹۹ مورد حریق گزارش شده که ۲۲۲ مورد غیرعمد و ۶۱۲ مورد عمدی ثبت شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان میانگین زمان رسیدن به محل حادثه داخل شهر را چهار دقیقه و ۲۴ ثانیه اعلام کرد و افزود: همچنین امسال میانگین زمان رسیدن به محل حادثه خارج از شهر ۲۰ دقیقه و ۹ ثانیه، ماموریت حادثه داخل شهر سه دقیقه و ۵۳ ثانیه و ماموریت خارج از شهر ۱۹ دقیقه و ۱۸ ثانیه ثبت شده است.

وی گفت: در یک سال گذشته ۳۱۵ مورد بازدید ایمنی از ساختمان‌ها یا ادارات و موسسه‌های دولتی و عمومی برای صدور شناسنامه ایمنی، ۷۳ مورد از مراکز درمانی، ۲۹۸ مورد بازدید از ساختمان‌ها برای صدور تاییدیه ایمنی پایان کار، ۴۱۹ مورد بررسی نقشه‌های ساختمانی و تشکیل پرونده برای املاک و ۱۶۳ مورد علت‌یابی حوادث و صدور گواهی حریق برای بیمه و نهادهای حمایتی انجام شده است.

محتشمیان افزود: همچنین در این مدت سه هزار و ۳۰۸ نفر ساعت آموزش برای ادارات و نهادها، ۸۶ هزار و ۴۹۰ نفر ساعت برای مراکز آموزشی و موسسات عالی، ۵۸۴ نفر ساعت برای شرکت ها و کارگاه ها، هشت هزار و ۳۷۰ نفر ساعت آموزش تخصصی برای آتش نشانان و ۴۶۶ نفر ساعت برای آتش‌نشانان‌ داوطلب و بسیجیان برگزار شده است.

وی از کمبود شدید نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی کاشان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۱۹ نیرو در این سازمان مشغول به کار و ۹۴ نفر نیروی عملیاتی هستند که در هشت ایستگاه خدمات ارائه می‌دهند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.