سبزوار- ایرنا - امام جمعه سبزوار گفت:‌ نفوذ یک مساله جدی است و باید مسوولین بلندپایه امنیتی روی این مساله متمرکز شده و عوامل آن‌را شناسایی کنند که در کجاها رخنه کرده‌اند که چنین به کشور ما ضربه می‌زنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامرضا مقیسه در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد:‌ مسوولان ما باید حواسشان را در این خصوص جمع کنند زیرا دشمن تا به حال ضربه های زیادی به ما زده و سرمایه های بسیاری را از ما گرفته است، چه در اول انقلاب که امثال شهیدان بهشتی، مطهری، رجایی و باهنر رااز ما گرفت و چه در عصر حاضر که افرادی چون سردار شهید سلیمانی و دانشمندان هسته ای را از ما گرفته که این اقدامات بدون هماهنگی با عوامل نفوذی امکانپذیر نبوده است.

وی با اشاره به شهادت مظلومانه رهبر شجاع فلسطینی و رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: شهید اسماعیل هنیه مهمان عالیقدر ملت ایران بود که به دست پلیدترین عناصر تاریخ بشریت، صهیونیست های خبیث، با حمایت و پشتیبانی آمریکای جهانخوار به شهادت رسید و قلب های امت اسلام به ویژه جبهه بزرگ مقاومت را داغدار کرد.

امام جمعه سبزوار افزود:‌ ملت غیور و مهمان نواز ایران در این واقعه بزرگ بیش از همه اندوهگین است، چرا که مهمان عزیز و محبوبش را در حریم خانه اش به شهادت رسانده اند.

وی خاطرنشان کرد:‌ شهید هنیه، رادمرد جهاد و مقاومت و نماد بی نظیر صبر و شکیبایی در راه خدا بود که بیش از ۶۰ نفر از عزیزانش را تقدیم این مسیر کرده بود و با تدابیر بی نظیر خود و هم رزمانش، سنگین ترین لطمات را بر پیکره رو به زوال رژیم جعلی وارد آورده بود.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مجازاتی سخت و پشیمان کننده برای رژیم صهیونیستی، شناسایی عوامل نفوذ و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین از خواسته های مردم ماست، چرا که این شهید عزیز مهمان ملت اسلامی ایران بود و تکریم و دفاع از امنیت مهمان وظیفه شرعی و ملی ماست.

خبرنگاران نقش مهمی در اخلاقیات و فرهنگ جامعه دارند

آیت الله مقیسه ۱۷ مرداد، سالروز شهادت «محمود صارمی»، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی را گرامی داشته و با تبریک این روز به همه خبرنگاران صادق، امین و دلسوز، اظهار کرد:‌ خبرنگاری کاری بسیار حساس است و نقش مهمی در شکل‌گیری ذهن، اخلاقیات، سیاست و فرهنگ جامعه بشری دارد.

وی گفت: باید توجه کرد که اکنون برنامه هزاران رسانه صوتی تصویری و اینترنتی دشمنان ملت ایران چیست، مقام معظم رهبری برنامه رسانه های معاند و دشمن رو چنین ترسیم کرده اند که آنان با خبرهای دروغ، تحلیل های مغرضانه و بدون نشان دادن واقعیت ها، پنهان کردن جلوه های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک، سعی می کنند خدمات بزرگی را که جمهوری اسلامی داشته است، کوچک جلوه داده و یا به کلی انکار کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار گفت: البته همین موارد در کار دنباله های داخلی آن‌ها نیز قابل مشاهده است که با استفاده از آزادی ها در خدمت دشمن حرکت می کنند و مطالبه رهبری از جوانان آن است که در شکستن این محاصره تبلیغاتی پیشگام باشند.

آیت الله مقیسه تاکید کرد:‌ شما جوانان باید در صحنه عظیم جهاد تبیین ایستاده و در مقابل بمباران تبلیغات دشمن حقایق را بیان کنید. پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی را بازگو کرده و مشت دشمن را در دروغ پردازی هایی که دارد و فتنه انگیزی هایی که می کند، باز کنید.

امام جمعه سبزوار همچنین با اشاره به ۱۸ مرداد، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، گفت: این شهدا کار بسیار عظیمی انجام دادند که حماسه دفاع از امنیت نظام اسلامی را کیلومترها دورتر از مرزهای کشور انجام می دهند تا نظام اسلامی به خطر نیفتد و از این نظر حق بسیار بزرگی بر گردن همه ما دارند.