کرمانشاه - ایرنا - جمعی از جوانان و دوستداران طبیعت در پی آتش گرفتن بخشی از جنگل و مراتع شهرستان ثلاث باباجانی در ارتفاعات منطقه، برای خاموش کردن حریق به دل کوه‌ زدند.

به گزارش جمعه ایرنا، مراتع و جنگل‌ ارتفاعات ثلاث باباجانی در شمال غرب استان کرمانشاه طعمه آتش شده است که همچنان نیز با شدت و ضعف ادامه دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان کرمانشاه شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آتش در کوهستان‌های «دڕی» در منطقه «دۆڵی دەرە» شهرستان ثلاث باباجانی شعله‌ور شده است.

افشین یگانه با بیان اینکه عصر امروز یک فروند بالگرد با دو سورتی پرواز و آبگیری از سد «ازگله» برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام شد، افزود: اکنون نهادهای مردمی و دولتی برای خاموش کردن آتش در حال تلاش هستند و بخشی از آتش مهار یا خاموش شده است.

وی بدون اشاره به زمان دقیق شروع و علت اصلی آتش سوزی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون کوهستان و مراتع منطقه ثلاث باباجانی ۱۴ بار طعمه آتش شده است.

گزارش خبرنگار ایرنا از منابع مردمی نیز حاکیست آتش سوزی از گردنه «ملە سراژین» و جاده سلامت تا اطراف روستای «هالەڕەش» سرایت کرده ولی بخش‌هایی از آن مهار شده است.

شهرستان ثلاث باباجانی در ۱۲۸ کیلومتری غرب شهر کرمانشاه قرار دارد.