بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۳۰ میلیارد ریال به تازگی برای تامین وسایل کمک توانبخشی مورد نیاز افرادی دارای معلولیت این استان تخصیص یافت.

صادق جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ویلچر، سمعک، واکر، عصا، تشک مواج از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز معلولان تحت پوشش این نهاد است که در گروه های مختلف شنوایی، جسمی، بینایی، حرکتی، اعصاب و روان توزیع خواهد شد.

وی افزود: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از مجموع کل اعتبارات ۱۴۰۳ برای خرید ویلچر برقی تخصیص داده شد و هزینه خرید هر ویلچر برقی از ۴۵۰ میلیون ریال به بالا است و با این میزان ۱۳ ویلچر از شرکت های دانش بنیان خریداری و تا پایان مردادماه به متقاضیان تحویل داده می شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اضافه کرد: ۸۰ میلیارد ریال سال گذشته جهت خرید ۹ هزار و ۸۰۰ قلم تجهیزات و تامین وسایل کمک توانبخشی مورد نیاز افرادی دارای معلولیت این استان تخصیص یافت.

وی ادامه داد: اعتبارات این حوزه نسبت به سال قبل افزایش خوبی داشته و سعی در خرید وسایل باکیفیت خواهیم کرد و برخی افراد دارای معلولیت علاوه بر مستمری از حق پرستاری خانواده محور نیز برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، بر پایه آمار اداره کل بهزیستی خراسان شمالی؛ ۲۴ هزار و ۲۰۰ معلول در این استان یک میلیون نفری زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار دارند و در مجموع ۴۶ هزار و ۱۰۷ خانواده شامل ۱۲۴ هزار نفر از خدمات این سازمان حمایتی بهره مند می شوند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.