ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به پیش بینی افزایش ۶ درجه ای دما در استان از روز دوشنبه هفته جاری گفت: لازم است شهروندان توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند.

مهدی صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش دما از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری احتمال گرمازدگی، آتش سوزی جنگلها و مراتع در اثر افزایش دما در کنار افزایش مصرف حامل های انرژی وجود دارد.

وی بیان کرد: مدیریت در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل ها و اتخاذ تمهیدات احتیاطی لازم در مواجهه با آتش سوزی های احتمالی، خودداری از انجام فعالیتهای فیزیکی در فضای باز در ساعات میانی روز و توجه به توصیه های کارشناسان کشاورزی از ضروریات است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و با توجه به تقویت امواج تراز میانی جو طی امروز شرایط برای رشد ابر و رگبارهای متناوب باران نیز فراهم است که در مناطق مستعد بارش تگرگ توام با رعد و برق پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت اخیر بارش پراکنده ای در چالدران گزارش شد، افزود: در سایر نقاط استان که ایستگاه های هواشناسی فعال هستند، بارندگی ثبت نشده است.

صابری اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای مثبت ۱۳ درجه سانتی گراد گرم ترین و شهرستان پلدشت با مثبت ۳۵ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان بوده است.

به گزارش ایرنا دمای هوا در آذربایجان غربی از استانهای کوهستانی با اب و هوای معتدل در تابستان و سرد رد زمستان است، اما از روز جمعه روند افزایشی به خود گرفته است که موجب شده تا هشدارهایی از سوی نهادهای مربوطه در این زمینه صادر شود.