شاهرود - ایرنا - رییس هیات بدمینتون شاهرود گفت: رقابت‌های یک‌نفره و دونفره رده‌های سنی نوجوانان و نونهالان پسر در شاهرود پایان یافت و جایگاه برترین‌ها مشخص شد.

تهمینه رییسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره از رقابت‌ها با حضور ۱۸۰ بدمینتون باز از سراسر کشور به میزبانی شاهرود برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه رقابت‌های تعیین جایگاه(رنکینگ) در ۲ رده سنی زیر ۱۳ و ۱۵ سال از نهم مرداد آغاز شد، ابراز کرد: فدراسیون بدمینتون کشور هرساله برای تعیین جایگاه‌ نونهالان، نوجوانان، جوانان و برترین‌ها، رقابت‌هایی برگزار می‌کند تا از آنها برای انتخابی تیم ملی و اردوها دعوت شود.

رییس هیات بدمینتون شاهرود ادامه داد: در رده سنی زیر ۱۳ سال یک‌نفره محمدیاسین جوینی و برسام احمدی از خراسان‌شمالی رتبه اول و دوم، آریا اصغرپور از مازندران و علی اصغرشوروزی از خراسان‌رضوی به مقام سوم مشترک دست یافتند.

وی به رده‌بندی رقابت‌های ۲ نفره زیر ۱۳ سال اشاره کرد و گفت: برسام احمدی و محمدیاسین جوینی از خراسان‌شمالی قهرمان شدند، مهیار شیردل و امیرمحمد اردکانی از خراسان‌شمالی رتبه دوم، امیررضا قایدی از بوشهر، آریا اصغرنژاد از مازندران، کیان جهان‌نوش و حسین بختیاری از خراسان رضوی رتبه سوم مشترک را کسب کردند.

این مسوول با بیان اینکه رده‌بندی زیر ۱۵ سال نیز مشخص شد، اظهار کرد: در رقابت‌های یک‌نفره امیرعلی حاتمی از تهران قهرمان شد و امیرحسین بهجتی اردکانی از یزد به مقام دوم، متین خوجوی و کوروش علیزاده از خراسان رضوی به مقام سوم مشترک رسیدند.

وی به برترین‌های رقابت دونفره اشاره کرد و افزود: متین خوجوی و کوروش علیزاده از خراسان‌رضوی مقام نخست، امیرحسین بهجتی اردکانی و حسین فتاحی اردکانی از یزد مقام دوم، ماهان مرادی و رادین بهمنی از زنجان و ارسان مسلمی‌مقدم و آراد متی‌پور از کردستان به مقام سوم مشترک دست یافتند.

وی با اشاره به حضور و قضاوت ۲۴ داور در این رقابت‌ها، اظهار کرد: ناظر فدراسیون، سرداور و مسوول مسابقات رقابت‌ها را رصد و پیگیری کردند.

رییس هیات بدمینتون شاهرود ادامه داد: از استان سمنان ۱۲ بازیکن در این مسابقات حضور داشتند که هشت نفر از آنها شاهرودی و چهار نفر سمنانی بودند. مراسم اختتامیه و اهدای مدال با حضور مسوولان استان سمنان و شهرستان شاهرود برگزار شد.

رقابت‌های تعیین جایگاه جوانان دختر بدمینتون‌ کشور نیز آذر ۱۴۰۲ در شاهرود برگزار شده بود.

به گزارش ایرنا، ۳۵۰ نفر آقا و خانم بدمینتون‌باز در شهرستان شاهرود واقع در شرق استان سمنان فعالیت دارند.