کاشان _ ایرنا _ معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: ۵۰ درصد دانش‌آموزان‌ پایه دهم این شهرستان در سال تحصیلی جدید (۱۴۰۴ -۱۴۰۳) طبق برنامه هدایت تحصیلی در هنرستان‌ها ادامه تحصیل می‌دهند.

غلامرضا بخشی موحد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال تحصیلی جدید ۲ هزار و ۶۹۰ دانش‌آموز در سطح این شهرستان واجد شرایط انتخاب رشته و هدایت تحصیلی برای ورود به پایه دهم در متوسطه دوم هستند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد هزار و ۷۰ دانش آموز پسر و هزار و ۶۲۰ دانش‌آموز دختر هستند گفت: میزان دانش‌آموز در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی امسال نسبت به سال گذشته حدود ۷۰۰ نفر بیشتر شده است.

مدیر آموزش و پرورش کاشان بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۴۳ درصد از دانش‌آموزان ورودی دوره دوم متوسطه در هنرستان‌ها ثبت‌نام کردند.

وی یادآور شد: ثبت نام کلاس دهمی‌ها بر اساس اولویت «الف» آنها در فرم هدایت تحصیلی انجام می‌شود و سپس در صورتی که مدارس ظرفیت پذیرش را داشته باشند، ثبت نام بر اساس اولویت «ب» فرم هدایت تحصیلی انجام می شود.

بخشی موحد گفت: در صورتی یک رشته در اولویت «الف» فرم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان قرار می‌گیرد که علاوه بر کسب نمره حدنصاب آن رشته، موفق به کسب نمره تراز مورد نیاز نیز شده باشند و اگر تنها حدنصاب را کسب کرده باشند، رشته انتخابی در اولویت «ب» فرم آنها قرار می‌گیرد.

وی افزود: رشته‌های ریاضی و کاردانش تنها اولویت «الف» دارد و با توجه به استقبال کمتر دانش‌آموزان، ظرفیت ثبت‌نام برای همه متقاضیان این رشته‌ها وجود دارد اما ثبت نام دانش‌آموزان در رشته‌های علوم انسانی، تجربی و فنی و حرفه‌ای بر اساس اولویت‌بندی مشخص شده، انجام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشان با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه کمی و کیفی آموزش های فنی و حرفه ای و زمینه سازی تحقق برنامه هفتم توسعه یادآور شد: بر همین اساس، پوشش ۵۰ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی در دوره متوسطه هدف‌گذاری شده است.

بخشی موحد گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۱۱ مدارس ابتدایی، ۹۱ مدرسه دوره اول متوسطه، ۴۹ مدرسه دوره دوم متوسطه نظری و ۲۹ هنرستان دانش آموزان این شهرستان را پذیرش می کنند.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید در شهرستان فراهم شده تا با سرعت و دقت بیشتری این فرآیند انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشان بیان کرد: از ابتدای آغاز نام نویسی در خردادماه در مدارس این شهرستان تاکنون ۳۸ هزار و ۱۲۱ دانش آموز در مقطع ابتدایی و هزار و ۹۵۰ نفر در مقطع پیش دبستانی نام نویسی کرده اند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.