سنندج- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۹ هزار و ۱۲ تن دانه روغنی کلزا از ابتدای فصل برداشت تاکنون از کلزاکاران استان خریداری شده است.

محمدصالح احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال زراعی جاری سه هزار و ۸۱۹ هکتار از اراضی استان به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است که این میزان نسبت به برنامه سال گذشته که ۲ هزار و ۸۷ هکتار بود ۸۲ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۷۰ نفر بهره بردار کلزا در استان فعالیت می کنند، افزود: بیشترین سطح زیرکشت کلزا در استان مربوط به شهرستان‌های سقز، کامیاران، مریوان، قروه و دهگلان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: هر کیلوگرم کلزا به قیمت ۳۵۰ هزار ریال از کلزاکاران استان به طور تضمینی خریداری می شود.

احمدی اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت کلزا (اوایل تیرماه) تا ۱۳ مرداد سال جاری، ۹ هزار و ۱۲ تن از این دانه روغنی از کلزاکاران استان خریداری شده است و شهرستان سقز با سه هزار و ۱۰۳ تن رتبه برتر تولید این محصول را در استان دارد.

وی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا نقش موثری در اجرای الگوی کشت، کنترل آفات و بیماری ها و علف های هرز مزارع و پایداری در تولید دارد، یادآور شد: در طول سال کلاس های آموزشی و ترویجی برای کشاورزان در ارتباط با مزایای کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا توسط این سازمان برگزار می شود که تاکنون بسیار مورد استقبال جامعه هدف قرار گرفته است.