گچساران- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: هم اکنون طرح  ایستگاه پمپاژ شامبراکان  واجرای شبکه فرعی سه و چهار اراضی تنگ انگشترک با پیشرفت چشمگیری در دست اجراست که با بهره برداری این طرح ها در چند هفته آینده ۳۹۵ هکتار از زمین های کشاورزی این مناطق به شبکه آبیاری تجهیز می شود.

فردین حافظی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ایستگاه پمپاژ شامبراکان که عملیات اجرایی آن در سال ۹۷ آغاز شده بود هم اکنون به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه هم اکنون خرید و نصب ترانس ۲۰۰ کیلو ولت آمپر، تابلوی برق، کابل و لوازم مورد نیاز والکتروموتور ۱۱۰ کیلو وات این طرح انجام شده افزود: هدف از اجرای این طرح تامین آب باغات و زراعت کشاورزان روستاهای شامبراکان و سرتیره است.
حافظی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های پی در پی سالهای گذشته این اداره برای جلوگیری از خشک شدن باغات اقدام به احداث ایستگاه پمپاژ کرده که این طرح آبی هم اکنون تکمیل و با اعتباری بیش از ۹ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.


وی ادامه داد: با بهره برداری ازاین طرح ۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات این شهرستان آبی شده است.
حافظی ادامه اد: طرح اجرای شبکه فرعی سه و چهار اراضی تنگ انگشترک در زمینی به مساحت ۳۵۰ هکتار با اعتباری بیش از ۴۵ میلیارد ریال در دست اجراست.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۷ آغاز شد گفت: این پروژه آبی به دلیل برخی مشکلات از جمله کمبود اعتبار تاکنون به بهره برداری نرسیده بود هم اکنون با سرعت چشمگیری در دست اجراست.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: تاکنون شبکه یک و ۲ اراضی تنگ انگشترک از سوی اداره منابع آب تکمیل شده و شبکه سه و چهار این طرح آبی هم اکنون از سوی سازمان جهاد کشاورزی در دست اجراست.
وی ادامه داد: شبکه چهار این طرح در حال حاضر از سوی جهاد کشاورزی این شهرستان تکمیل شده است.
حافظی اظهار کرد: شبکه سه این طرح که خط انتقال بوده به مساحت بیش از ۷۵ هکتار در سال گذشته و به بهره برداری رسید.
وی گفت: هم اکنون لوله ها ، شیرالات و اتصالات بیش از ۲۷۵ هکتار از این میزان اراضی کشاورزی در سایز پنج تا ۱۰ اینچ خریداری وتحویل پیمانکار داده شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: آبیاری نوین در ۱۱ هزار و ۷۸۲هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان تاکنون اجرا شده است.
حافظی اظهار کرد: بیش از ۳۲ هزار هکتار زمین قابل کشت در مناطق مختلف گچساران وجود دارد که از این میزان ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار باغی و۲۰ هزار هکتار زراعی است.