شیراز – ایرنا – مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس با اشاره به برپایی پویش در مدار حبیب از سوی دانشجویان فارس گفت: ۳۶۰ تیم دانشجویی از فارس با حضور در پیاده روی اربعین و بهره‌مندی از زیارت، به ارائه خدمت به زائران حسینی و تبادل فرهنگ خدمت‌رسانی فرهنگی، پزشکی و طب سنتی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس توانا، شنبه در آیین رونمایی از پوستر پویش « در مدار حبیب » اظهار کرد: این پویش با هدف ترویج و فراگیر شدن نهضت خدمت رسانی در پیاده‌روی اربعین در پرتو محبت اهل بیت(ع) شکل گرفته و ارائه خدمت اجتماعی، مادی و معنوی به زائران اربعین و فرهنگ سازی عمومی را دنبال ‌می‌کند.

وی افزود: این پویش با استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی برگزار می‌شود و به رفع مشکلات و خدمت رسانی به زائران حسینی در پیاده‌روی اربعین می‌پردازد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس ادامه داد: در پویش در مدارحبیب، شرکت کنندگان و دانشجویان در قالب موکب‌های سیار، به صورت گروهی یا انفرادی در مسیر پیاده روی فعالیت می‌کنند تا در حیطه‌ تخصص و توانمندی خود به زائران خدمت‌رسانی کنند.

توانا بیان کرد: پویش در مدار حبیب فعالیت خود را از ابتدای محرم آغاز کرده و ثبت نام کنندگان در آن از ۲۰ روز پیش از اربعین حسینی فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی پیش بینی کرد با ساماندهی ناحیه بسیج دانشجویی فارس بیش از ۲ هزار نفر از این استان در پویش در مدارحبیب شرکت کنند.

رئیس ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: ترویج فرهنگ خدمت رسانی در مدار حبیب با در اختیار داشتن کوله‌های خدمت انجام می شود و در طی سال‌های گذشته به لحاظ کمی و کیفی گسترش یافته است.