کاشان - ایرنا - رییس مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان گفت: ۱۸ گروه جامعه هدف این مرکز در بخش دولتی در یکسال گذشته در ۹۸ حرفه به طور رایگان آموزش دیده اند و ارائه آموزش در این رشته‌ها همچنان رایگان است.

به گزارش ایرنا، حسن قاسمی سپرو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران‌ افزود: آموزش‌ها بر پایه نیازسنجی یک سال گذشته واحدهای صنعتی و کارگاه‌های تولیدی انجام می‌شود و در این مدت ۲ هزار و ۲۷۶ نفر، در مجموع ۲۹۸ هزار نفر ساعت آموزش را در مرکزهای فنی و حرفه ای به صورت رایگان گذرانده‌اند که ۳۴۰ نفر آنها در روستاها آموزش دیده‌، ۲۷۸ نفر آنها از کارگران صنایع و ۸۴ نفر سرباز می باشند.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته یکهزار و ۶۹۸ نفر در آزمون مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: ۶۵ درصد این افراد موفق به کسب امتیاز قبولی شده‌، یکهزار و ۵۰ نفر گواهینامه دریافت کرده‌، ۳۰۵ نفر آزمون کتبی و یکهزار و ۳۹۳ نفر بصورت برخط آزمون داده اند.

رییس مرکز فنی و حرفه ای اردستان بیان کرد: در بخش آزاد نیز بر پایه برنامه‌ریزی دولت سیزدهم صدور مجوزها سرعت گرفته و در مدت ۳۳ روز پروانه صادر می شود و در این راستا تعداد آموزشگاه‌ها از ۲۰ واحد به ۳۵ آموزشگاه افزایش یافته، در این میان ۱۰ واحد غیر فعال است که برای لغو مجوز ۵ آموزشگاه با استان مکاتبه شده است.

قاسمی سپرو اظهار داشت: با تلاش مجموعه کارکنان این مرکز و انجام امور مربوطه، امسال بعنوان رییس برتر رتبه نخست را دربین روسای مرکزهای استان کسب کردیم.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته کارگاه فن‌آوری اطلاعات مرکز فنی و حرفه ای براداران با اعتبار یک میلیارد ریال و مرکز خواهران با اعتبار ۲ میلیارد ریال تجهیز شده اند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای اردستان گفت: در این مدت با استفاده از ظرفیت و توان هنرآموزان در بخش ساختمانی و تاسیسات بالغ بر ۲ میلیارد ریال صرفه جویی انجام شده است.

قاسمی با بیان اینکه با توجه به پیشرفت علم و فناوری ضروری است تجهیزات مرکز فنی و حرفه‌ای بروزرسانی شود تاکید کرد: کمبود اعتبارات مانع از توسعه و تجهیز کارگاه ها به تجهیزات پیشرفته و بروز شود، لذا نیازط است که مسوولان در تخصیص اعتبار تملک دارایی به این مرکز مساعت بیشتری بعمل آورند.

وی به احداث گلخانه در این مرکز اشاره و افزود: این گلخانه با اعتبار ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان و ۵۰ در صد اعتبارات تملک دارایی احداث شده است.

به گفته وی، ۲ مرکز فنی و حرفه‌ای پسرانه و دخترانه در اردستان، یک مرکز در زواره به صورت ثابت و در مهاباد نیز به صورت سیار فعال است.

شهرستان اردستان بابیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده‌ است.