بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: کشور همواره در حفظ آیین‌ها و شعائر اسلامی پیشگام است و آن چیزی که باعث قدرت و اقتدار آن شده حفظ این شعائر و آیین‌ها است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در دیدار رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به مناسبت سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اهمیت برگزاری مراسمات ملی و مذهبی مختلف و اثرگذاری آن بر نسل جوان برای درک عمیق و جلوگیری از فراموشی را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این زمینه اقدامات ارزشمندی را انجام داد که از این تلاش‌ها قدردانی می‌کنم و باید این مهم همچنان تدوام یابد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات استان به‌زودی افتتاح می شود، اضافه کرد: با افتتاح این ساختمان، بر شکوه و پویایی آیین‌های دینی افزوده می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این دیدار سیاستگذاری، نظارت‌ راهبردی و انسجام بخشی را برخی از وظایف شورای هماهنگی عنوان کرد و گفت: ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تا یک ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین جلیل محمدی با تشریح اقدامات انجام شده در این مجموعه، اظهارکرد: شرکت مردم ولایتمدار در آیین‌های مختلف دینی و ملی استان در مقایسه با سال گذشته ۲۴.۴ درصد رشد داشته است و بیش از ۷۶۶ هزار نفر در این آیین ها شرکت کردند و این یعنی بیش از ۸۰ درصد از مردم خراسان شمالی در برنامه‌ها شرکت کردند و حضور پررنگ داشتند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.