تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

ساری-ایرنا- ۳۱ تیرماه امسال خبری مبنی بر گم شدن فردی ۷۰ ساله به نام قربانعلی گوهر رستمی در منطقه جنگلی "تلابِن"‌ رامسر به هلال احمر غرب مازندران گزارش شد و از همان تاریخ تاکنون تلاش ها برای یافتن او ادامه دارد اما تا به الان خبری از شناسایی و یا زنده و مرده بودنش از سوی دستگاه های مربوطه مخابره نشده است.

به گزارش ایرنا، عصر روز ۳۱ تیر امسال بنا به اطلاع مردمی مبنی بر گم شدن فردی ۷۰ ساله در مناطق جنگلی تلابن رامسر گزارش شد و پس از هماهنگی با شعبه رامسر، تیم های امدادی جمعیت این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند و از آن تاریخ تاکنون برای یافتن فرد مورد نظر تیم های امدادی همچنان مشغول به فعالیت هستند اما تاکنون اثری از این فرد پیدا نشده است.

شرایط جوی ۲ هفته اخیر در مازندران و بارش های فراوان باران در ارتفاعات و مناطق جنگلی باعث شد تا در حین عملیات تیم های جستجوی امداد و نجات بارها این عملیات ها متوقف شود و پس از مساعد شدن شرایط جوی دوباره عملیات از سر گرفته شود.

در این پیوند مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از فرایند جستجو و حضور تیم های امدادی برای یافتن فرد مذکور توضیحاتی ارائه داد. وی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در تاریخ ۳۱ تیرماه خبر فردی ۷۰ ساله به مرکز امداد استان اطلاع داده شد و پس از کسب این خبر اقدامات برای جستجو با اعزام تیم های امدادی انجام شد.

غلامعلی فخاری با اشاره به اینکه نام فرد گم شده "قربانعلی گوهر رستمی"‌است، ‌افزود: تیم پایگاه امداد و نجات جواهرده واقع در شهرستان رامسر با هماهنگی فردی که همراه پیرمرد گمشده بود و یک نفر بومی به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد:‌ در ساعت ۲۲ همان شب به علت بارش شدید باران و مه غلیظ عملیات موقتا متوقف شد و ادامه عملیات به روز دوم جستجو موکول شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران اضافه کرد: در تاریخ اول مرداد ماه ۲ تیم امداد و نجات کوهستان از جمعیت هلال احمر رامسر با همراهی اعضای هیات کوهنوردی و بومیان منطقه به تعداد ۲۰ نفر در ابتدای صبح به منطقه اعزام شدند و این عملیات تا ساعت ۱۷ ادامه داشت.

وی در تشریح روند عملیات جستجو اظهار داشت:‌ در روز سوم جستجو تیم های حرفه ای امدادگران در قالب تیم آنست که از سگ های جستجوگر استفاده می کنند به منطقه جواهرده اعزام شدند و این روند جستجو از سمت "ورگچال سو" به سمت "پو کل سره" و "سره تلابن"‌ انجام شد و در آن روز نیز عملیات جستجو و در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه موقتا پایان یافت.

فخاری گفت: در روز چهارم علاوه بر افزایش تعداد تیم های امداد و نجات به چهار تیم از ظرفیت اعضای هیات کوهنوردی، ماموران اداره منابع طبیعی رامسر، تیم های موتور کراس هیات موتور سواری و افراد بومی منطقه استفاده شد و با تقسیم بندی منطقه جستجوی یک تیم از موتور سواران از سمت روستای "گرسماسر" به سمت "تلابن" جواهرده و تیم دیگر از سمت "سماموس" و "دشت لپاسر" به سمت تلابن اعزام شدند.

وی گفت: دیگر تیم های جستجو نیز از "پوکل سره "تا "سره تابن" و "سردشت سره"، "ون دار بن سره"، "گلنگه سره "تا "چتوک " بررسی و جستجو انجام دادند که متاسفانه هیچ آثاری از مرد مفقودی مشاهده نشد و در آن روز نیز عملیات در ساعت ۱۸ موقتا پایان یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران توضیح داد:‌در روز پنجم اعلام گم شدن فرد مورد نظر سه نفر از پرسنل جمعیت هلال احمر به همراه سه دستگاه موتور کراس شخصی عازم روستای جواهرده از سمت قله سماموس و دشت لپاسر به سمت تلابن شدند و مناطق مورد نظر را بررسی و جستجو انجام دادند اما از فرد گمشده هیچ آثاری مشاهده نشد.

وی ادامه داد:‌ در روز بعدی عملیات جستجو نیز ۲ تیم امداد و نجات رامسر، سه تیم از هیات کوهنوردی شهرستان و یک تیم از سپاه پاسداران گردان فاتحین استان مازندران به روستای جواهرده عازم شدند و منطقه مسیر "ورگچال سو"، "پوکل سره"، جنگل های حد فاصل "تلابن"تا "لوزک" شدند اما از فرد گمشده هیچ آثاری مشاهده نشد.

فخاری گفت: برای انجام عملیات جستجو فرد گم شده در جنگل های رامسر چهار تیم شامل ۲ تیم کوهستان و ۲ تیم آنست با ظرفیت ۲۲ نفر نیروی عملیاتی، ‌۱۶ نجاتگر و ۶ نجاتگر داوطلب پای کار بودند.

وی اضافه کرد:‌ در این مدت ناوگان ترابری و تجهیزات بکارگیری شده ۲ دستگاه خودرو کمکدار سبک، یک دستگاه آمبولانس، ‌یک دستگاه سواری استفاده شده است و همچنان نیز عملیات جستجو با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی ادامه دارد.