به گزارش ایرنا، سرهنگ رابعه جوانبخت روز یکشنبه در این خصوص افزود: در واقع ساعات ترددهای ۱۶ تا ۲۰ و مخصوصا تردد موتورسواران بسیار بالاست و بحث روشنایی نیز کم شده و همین علتها باعث افزایش تصادفات در این ساعات است.
وی ادامه داد: رتبه دوم بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ با ۲۳ درصد و ساعات ۲۰ تا ۲۴ نیز با ۲۰ درصد در رتبه سوم بیشترین ساعات وقوع تصادفات رانندگی شهر تهران قرار دارد.
سرهنگ جوانبخت اظهار کرد: در واقع این آمار و ساعت ها فاصله زیادی با هم ندارند و این موضوع نشان میدهد که این ساعتها پخش شده است.
وی گفت: زمانی که تاریکی هوا است بحث تصادفات موتورسیکلت اهمیت بیشتری پیدا میکند و باید این کاربران ترافیکی بیشتر از سوی سایر رانندگان عبوری رویت شوند ولی خیلی وقتها این اتفاق نمیافتد و نتیجه آن وقوع تصادفاتی است که آنها را شاهد هستیم.
مرگ راننده ۳۰ ساله پراید در اثر واژگونی
همچنین معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ از واژگونی سواری پراید پس از برخورد با گاردریلهای دو راهی صدر بعلت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه گفت و از مرگ راننده ۳۰ ساله آن بر اثر شدت جراحات وارده خبر داد.
سرهنگ سعید اکبری در این خصوص گفت: در ساعت ۲۱:۴۵ دیشب در محدوده دوراهی صدر به شرق یکدستگاه سواری پراید به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با گاردریلهای این محل به شدت برخورد کرده که در ادامه باعث شد تا این سواری بر روی سقف واژگون شود.
وی افزود: به گفته شاهدان عینی این حادثه، راننده پراید که از کمربند ایمنی استفاده نکرده در حین واژگونی از شیشه سمت راننده به بیرون پرتاب میشود و سرش در زیر ستون پراید رفته و متاسفانه باعث مرگ این راننده ۳۰ ساله در محل میشود.
معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بلافاصله پس از دریافت این خبر تیم کارشناسی تصادفات پلیس راهور فاتب به همراه نیروهای امدادی به محل حادثه حاضر شدند.
وی افزود: با حضور تیم کارشناسی در محل و در بررسی های اولیه مشخص شد که این حادثه به علت به علت عدم توانایی راننده پراید در کنترل وسیله نقلیه بوده است.
سرهنگ اکبری اضافه کرد: به دلیل ریختن بنزین از این خودروی واژگون شده تیمهای آتش نشانی بلافاصله با همکاری پلیس راهور مستقر در محل اقدام به ایمن سازی و پوشش سطح معبر با استفاده از تجهیزات و پوشش آن با خاک کردند تا اتفاق ناگوار دیگری در محل به وقوع نپیوندد.