زنجان - ایرنا - امام جمعه ابهر گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی(‌ایرنا)‌ از رسانه های در خط مقدم انتشار اخبار درست و صحیح است.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور روز یکشنبه با حضور در دفتر ایرنا زنجان حوزه خبررسانی را یکی از عناصر تبیینی و ایجاد بصیرت در جامعه توصیف کرد و افزود: امروز یکی از ابزارهای دشمن، دستکاری در اطلاعات و مدیریت خبر رسانی است و در این مسیر با زیرکی اخبار را تحریف می کنند تا بتوانند افکار عمومی را مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل این رفتار دشمنان، رسانه های کشور می توانند توطئه‌ ها را خنثی کنند.

حجت الاسلام مرادپور به اهمیت روایت اول در انعکاس اخبار رویدادها تاکید کرد و گفت: در برخی مواقع نتیجه تحلیل غلط از یک حادثه که با تاخیر در اطلاع رسانی حادث می شود، چالش هایی به دنبال می آورد.

وی با بیان اینکه در بخش تبیین خدمات،‌ رسانه ها تاثیر زیادی داشتند، اظهار کرد: بیان خدمات دولت، در واقع انعکاس خدمات نظام است و این امر باعث دلگرمی در جامعه می شود.

امام جمعه ابهر گفت: برخی از جوانان که دست به مهاجرت می زنند، معاند و خائن نیستند ولی با کارهای رسانه ای آنان را مایوس می کنند.

وی خاطرنشان کرد: کار رسانه ای در شرایط کنونی به معنای واقعی یک کار جهادی می خواهد تا با زبان خاص و جذاب و هنری اطلاعات درست به مخاطبان برسد.