بندرعباس - ایرنا - معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هشت هزار و ۱۹۶ فقره سند دریانوردی از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه امسال در این استان صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اسماعیل مکی‌زاده روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: آمار صدور اسناد دریانوردی در هرمزگان در مدت مشابه سال قبل هفت هزار و ۴۹۹ سند بوده است.

وی با اشاره به وجود ۳۸ هزار و ۷۲۳ دریانورد در هرمزگان ادامه داد: از این تعداد ۳۰ هزار و ۴۱۶ نفر در سمت‌های نزدیک به ساحل، پنج هزار و ۳۶۰ نفر در زمینه صیادی و ۲ هزار و ۸۴۷ نفر در سمت‌های نامحدود مشغول به کار هستند.

معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: در حال حاضر بالاترین آمار صدور اسناد دریانوردی در کشور با ۳۵ درصد مربوط به استان هرمزگان است.

مکی‌زاده با بیان اینکه در چهار ماهه امسال نیز ۵۹۹ نفر در آزمون‌ها و دوره‌های مراکز آموزشی دریانوردی استان شرکت کردند، افزود: با برگزاری ۲۳۹ دوره آموزشی دریانوردی در ۱۶ شعبه مراکز آموزشی دریانوردی استان فراگیران به دیگر استان‌ها اعزام نمی‌شوند.

وی، تجهیز و تکمیل پنج مرکز آموزشی دریانوردی با اتاق دود استاندارد مجهز بر سیستم هشدار حریق و سیستم ثابت گاز کربنیک اطفای حریق با مه‌پاش و با توجه به الزامات کنوانسون STCW برای آموزش بهتر ایمنی دریانوردان از دیگر این اقدامات عنوان کرد.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: ایجاد فضاهای آموزشی استاندارد مشابه محیط کاری دریانوردان در کشتی می تواند تاثیر به‌سزایی در ارتقا دریانوردان داشته باشد.