دزفول- ایرنا- فرماندار شوش گفت: مجوزهای لازم برای ساخت دومین شرکت تولید قند این شهرستان اخذ و زمین مورد نیاز این شرکت جانمایی شده است و به زودی کلنگ احداث آن به زمین زده می شود.

به گزارش ایرنا، محسن حویزه عصر یکشنبه در نشست شورای کشاورزی شوش در سالن نشست های فرمانداری این شهرستان با بیان این که ظرفیت های کشاورزی این شهرستان در استان خوزستان و کشور کم نظیر است افزود: سرمایه گذار دومین شرکت تولید قند آماده سرمایه گذاری در این طرح است که اجرایی کردن این کارخانه نقش مهمی در تولید و اشتغال این شهرستان دارد.

وی با اشاره به برداشت ۱۸۰ هزار تن گندم در سال زراعی گذشته در این شهرستان ادامه داد: شوش دارای رتبه ای عالی در تولید گندم کشور است به همین دلیل پیگیری مطالبه گندمکاران این شهرستان دارای اهمیت فراوان است.

فرماندار شوش رعایت الگوی کشت را یکی از اولویت های مهم کشاورزی دانست و گفت: تامین آب و امنیت غذایی کشور بر اساس الگوی کشت اعلامی است که توسط وزارت جهاد کشاورزی تدوین و برش های مختلف استانی آن نیز ترسیم شده است.

حویزه با بیان این که رعایت الگوی کشت نیامند ارایه مشوق به کشاورزان است افزود: کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت می کنند باید در تخصیص کود شیمیایی و بیمه مورد توجه جدی تر قرار گیرند.

وی حمایت از واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی کشاورزی در شوش را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: بهترین و مرغوب ترین چغندر تولیدی شوش باید در راستای حمایت از تولید و اشتغال بومی به شرکت قند خاورمیانه شوش ارسال شود.

فرماندار شوش با تاکید بر ورود جهاد کشاورزی این شهرستان به قرارداد شرکت ها با کشاورزان شوش افزود: جهاد کشاورزی این شهرستان مکلف است نسبت به نوع قرارداد شرکت ها با کشاورزان شوش ورود کرده و از ضایع شدن حقوق آنها جلوگیری کند.

حویزه با بیان این که مسایل و مطالبه های کشاورزان در سطح استان پیگری می شود گفت: بخش زیادی از شکر کشور در شوش تولید می شود به همین دلیل پرداخت خسارت وارد شده به کشاورزان چغندرکار شوش باید به طور جدی دنبال شود.

به گزارش ایرنا، سالانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تولید می‌شود و شوش همواره جزو رتبه‌های نخست کشور در تولید کلزاست.

۴۱ هزار هکتار گندم، ۱۱ هزار هکتار کلزا، ۱۱ هزار هکتار چغندر قند، ۱۱ هزار هکتار نیشکر و هزار هکتار صیفی جات در شوش کشت می‌شود.