ساوه - ایرنا - طرح آسفالت‌ریزی ۱۸۸ معبر ساوه در قالب پروژه‌های بازآفرینی شهری شهرداری این شهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، شهردار ساوه روز دوشنبه در آیین جشن مشارکت مردمی در طرح‌های شهرداری ساوه با اشاره به اینکه این شهرداری هم‌اکنون دارای ۱۳۸ طرح فعال عمرانی است، افزود: برنامه‌ریزی شده تا تعداد طرح های فعال شهر به ۲۰۰ مورد برسد.

رضا مصباحی اضافه کرد: با اتکا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهرداری ساوه با شعار جهش طرح عمرانی شهری فعالیت خود را پیگیری می کند تا بتواند در کنار ارایه خدمات مختلف، در راستای توسعه زیرساخت و انجام اقدامات زیربنایی نیز گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح نهضت آسفالت معابر به ویژه در نقاط کم برخوردار در راستای بازآفرینی شهری از اولویت‌های این شهرداری است، افزود: برای آسفالت‌ریزی ۱۸۸ معبر شهری در ۹ ماه کاری ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

معاون عمرانی شهرداری ساوه هم در این آیین طول آسفالت‌ریزی در این مدت را ۲۳ کیلومتر به وسعت ۱۷۵ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح ۱۹۵ هزار تن آسفالت تولید شده که ۱۰۰ درصد آن در شهرداری انجام شده است.

محمدحسن افشاری یادآور شد: نهضت آسفالت‌ریزی در معابر شهر از سال ۱۴۰۰ شروع و تاکنون در ۱۴۷ هکتار با هزینه کرد سه هزار میلیارد ریالی و تخصیص یک هزار تن قیر دولتی انجام شده که این مقدار بیش از ۵۰ درصد معابر فرسوده است.

وی با اشاره به اینکه شهر ساوه سال‌های گذشته به علت وضعیت نابسامان مناطقه حاشیه شهر به عنوان یکی از شهرهای الگوی کشور در اجرای بازآفرینی شهری انتخاب شده، افزود: با اجرای آسفالت ریزی و جدولگذاری هم اکنون وضعیت آن به سطح مطلوب نزدیک شده است.

همچنین در آین آیین از ۲ دستگاه کامیون ۱۰ چرخ، یک دستگاه غلطک ۱۶ تنی، طرح توسعه سایت دفن پسمانده شهرداری و سامانه مهندسین ناظر نیز رونمایی شد.

قرار است در طرح توسعه سایت دفن پسمانده شهرداری ساوه تمام زیرساخت این درخور این هدف برای ۵۰ سال آتی شهرداری ساوه اجرا شود.

همچنین با اجرای طرح مهندسان ناظر که ۴۰ میلیارد ریال برای سخت افزارهای آن هزینه شده است نیز علاوه بر تسریع در روند نظارت بر ساخت و ساز شهری از هدر رفت ۲۵ هزار برگ کاغذ در سال جلوگیری می شود.

بهره‌برداری از سامانه پمپاژ بوستان علوی نیز از دیگر طرح‌های افتتاح شده امروز بود که شهرداری ساوه برای بهره برداری از مخزن ۱۳ هزار متر مکعبی این پارک در راستای آبیاری فضای سبز منطقه شمال شهر بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.