سنندج- ایرنا- رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در راستای نقش موثر موسسات و نهادهای قرآنی، ۱۳ موسسه قرآن و عترت در استان پیشگام اجرای طرح تربیت ۴۰ هزار حافظ شدند.

کامل گلباغی روز دوشنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موسسات معراج خاتم، ایمان سنندج، تسنیم گولان دهگلان، دارالاشراق رسول اکرم(ص)، دارالتحفیظ باران شافع کردستان، ثمین سلاله پاکان رسول برین، یادگار افق زاگرس و راه بندگی سعادت دهگلان از جمله موسسات پیشگام طرح حافظان قران هستند.

وی همچنین موسسات تعلیم ذکرالحکیم سنندج، جواد الائمه بیجار، بوستان عرفان و احسان، شمیم وحی کردستان و موسسه فرهنگی قران و عترت ریحانه پیامبر مهربانی کامیاران را از دیگر موسسات فعال در این طرح اعلام کرد.

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: ۳۷مربی حافظ به صورت ثابت در این تعداد موسسه فعالیت دارند و ۷۳مربی دیگر هم آماده همکاری هستند و در ادامه مسیر به این کاروان عظیم خواهند پیوست.

وی با بیان اینکه در طول یک هفته اول اجرای طرح ۴۶۹ فراگیر ثبت نام کرده اند، از تمام مربیان قرآنی عضوصندوق بیمه و دیگر فعالان حوزه قران در شهرها و روستاهای استان خواست با مراجعه و هماهنگی به این موسسات، نسبت به ثبت نام فراگیران طرح در سامانه حمد اقدام کنند.

به گفته وی هرکس یک جزء از قران کریم را حفظ کند، مبلغ سه میلیون ریال به موسسه پرداخت خواهد شد، ضمن اینکه این طرح تا پایان سال ادامه دارد.