کرمانشاه- ایرنا- «رضا موزونی»، شاعر و پژوهشگر کرمانشاهی، با تازه‌ترین مجموعه شعر کُردی خود با نام «وڕاوەێ ژنڕاڵ» به بازار نشر بازگشته است. این کتاب که به اهتمام نشر دیباچه کرمانشاه به چاپ رسیده، دربردارنده‌ ۱۰۵ شعر کوتاه و به سبک هایکووار و در قالب شعر آزاد نوشته شده‌ است.

"وڕاوەێ ژنڕاڵ" به نوعی ادامه‌ی آثار پیشین موزونی نظیر "در سفارت آغوش تو" و "سان و سیف" محسوب می‌شود و حتی شاید از نظر محتوایی پخته‌تر از آن‌ها باشد. این کتاب، بیستمین اثر این شاعر کُرد کرمانشاهی است و در شمارگان ۵۰۰ جلد منتشر شده است.

موزونی در مورد عنوان کتابش گفت: «وڕاوەێ ژنڕاڵ» در واقع گفت و گویی از سر رنج و آهسته با خود صحبت کردن است و اگرچه در زبان فارسی نمی توان معنای دقیقی برای آن پیدا کرد اما نزدیکترین واژه به آن «واگویه های ژنرال» است.

پیش از این، موزونی کتاب‌هایی مانند "جامه‌ک" و "چراخ" در حوزه غزل، "ترانه‌های سرزمین مادری" و "چل تاق چل نیم تاق" در حوزه پژوهش، و آثاری چون "یخی که عاشق خورشید شد"، "پسر صیاد"، و "همه بچه‌ها لاک‌پشت کوچولو هستند" برای کودکان منتشر کرده است.

علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات کوردی می‌توانند این کتاب را از کتابفروشی‌های معتبر کرمانشاه تهیه کنند. همچنین برای تهیه این اثر می‌توانند با شماره تماس ۰۹۰۲۹۳۳۱۰۳۳ تماس بگیرند یا به نشانی کرمانشاه، دبیر اعظم، روبروی هتل بیستون، پاساژ اردیبهشت، نشر دیباچه مراجعه نمایند.

لحظاتی از این کتاب:

یک ئەسرەیل تیەڵ
مناڵ هۊرەیل شیرینن!
هۊر شیرین!
تیەڵم ئڕاد.

دو هەرچێ منەی کەم
لە ماڵ خوەم نیم!
ڕووژێ ک هاتمە لاد، مەنمە جێەو!

سه لە ئازادی شەکەت بۊمە!
کەێ وە ئەسیری بەیدەم؟