خواف- ایرنا- ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر یادمان شهدای گمنام شهرستان خواف روز دوشنبه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار خواف در آیین بهره برداری از پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر این شهرستان ساخت این پایگاه را از نیازهای ضروری امدادی منطقه دانست و افزود:به دلیل نبود ساختمان امداد و نجات جاده ای، امدادگران هلال احمر با استقرار در کانکس در هوای سرد و گرم زمستان و تابستان و با سختی های زیاد به امدادرسانی می پرداختند ولی بعد از ۲۰ سال انتظار این مهم محقق شد.

مهدی عباسپور افزود: پایگاه امداد و نجات هلال احمر واقع در سه راهی "نشتیفان" در کیلومتر ۱۰ جاده خواف به تایباد در زمینی به وسعت سه هزار متر مربع و با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال از محل ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به این که پنج نجاتگر و پرستار به صورت شبانه روزی در این پایگاه مستقر هستند اضافه کرد: با هدف امدادرسانی به آسیب دیدگان به ویژه رهاسازی در تصادفات جاده ای و رفع مشکلات، اسکان اضطراری، آنتن دهی بی سیم های ارتباطی و پوشش امدادی تمامی جاده های شهرستان خواف به خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، خواف به تایباد و خواف به تربت حیدریه یک دستگاه خودرو آمبولانس و یک دستگاه خودرو ست نجات هیدرولیک هم در این پایگاه ارائه خدمات می کند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.