بوشهر-ایرنا- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: این بنیاد سه هزار مسکن در حال ساخت دارد و براساس برنامه تا پایان شهریور ۶۰۰ واحد به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید اصغر صالحی روز سه شنبه در نشست بررسی پروژه‌های مسکن ملی ماهور عالیشهر افزود: امید است تا پایان سال جاری ۲ هزار واحد مسکونی در دست ساخت بنیاد مسکن در استان بوشهر به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود توان مالی متقاضیان و اتمام مهلت ۳۶ ماهه قرارداد با بانک مسکن، خواستار تمدید قرارداد به مدت ۱۸ ماه برای کاهش فشار مالی به متقاضیان و اتمام پروژه هستیم.

عضو هیات مدیره شرکت عمران عالیشهر یادآور شد: تامین منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی تخصیص پیش‌بینی شده و بدون شک تاخیر در پرداخت آورده منجر به توقف عملیات اجرایی پروژه می‌شود.

آرش ابنی افزود: شرکت عمران تنها متولی تامین زمین به صورت رایگان، تعیین پیمانکار و ساماندهی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن است و تاکنون هیچگونه دستورالعمل یا تکلیفی جهت تامین منابع برای تکمیل پروژه به این شرکت محول نشده است.

بیشتر بخوانید

تخصیص زمین برای احداث سه‌هزار مسکن در استان بوشهر

ضریب ایمنی اسکله‌ها و بنادر بوشهر افزایش یافت

وی ادامه داد: پروژه‌های مسکن ماهور نیز به دلیل تاخیر در پرداخت‌های آورده متقاضیان و علیرغم تزریق منابع از محل تسهیلات بانکی متوقف شده است.

ابنی اظهار کرد: سه پیشنهاد برای عملیاتی شدن مجدد پروژه مسکن ماهور عالیشهر مطرح شده که در پیشنهاد نخست متقاضیان باید نسبت به پرداخت آورده خود در زمان اعلام شده اقدام کنند تا پروژه از سر گرفته شود.

وی افزود: همچنین پیشنهاد شده پروژه به صورت گروهی به متقاضیان با تعهد ساخت واگذار شود و یا متقاضیانی که به تعهدات مالی خود عمل می‌کنند در یک یا 2 پروژه جایگزین شوند و در مورد سایرین که با تاخیر اقدام می‌کنند تصمیم‌گیری شود.

صالحی ادامه داد: این پروژه طی ۶ ماه قابل اجراست اما شرط نخست از سرگیری و اتمام پروژه، پرداخت به موقع آورده متقاضیان است.