تبریز - ایرنا - رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی نسبت به پرداخت بیعانه در سایت های واسط و فروشگاهی هشدار داد و گفت: مجرمان سایبری با درج آگهی‌های دروغین در نرم افزارهای واسط، کاربران را فریب داده و در ازای ارائه خدمات یا فروش کالا مبالغی را تحت عنوان بیعانه دریافت می‌کنند اما پس از واریز وجه از سوی کاربر، ارتباط خود را قطع کرده و پاسخ نمی‌دهند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "اکبر محمدجعفری" تاکید کرد: کاربران برای اینکه در دام کلاهبرداران اینترنتی در سایت‌های خرید و فروش گرفتار نشوند تحت هیچ شرایطی اقدام به واریز وجه به عنوان بیعانه نکرده و به هر کاربری در فضای مجازی اطمینان نکنند.

وی بیان کرد: کاربران در هنگام مراجعه به سایت‌های واسط به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات دروغین افراد سودجو قرار نگرفته و فریب پایین بودن قیمت آن کالا را نخورند و حتما از صحت و سقم آگهی مندرج در سایت اطلاع پیدا کرده و بعد اقدام به خرید کنند.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Fata.gov.ir یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.