پاریس- ایرنا- ملی‌پوش وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با شکست برابر قهرمان جهان از ارمنستان به مرحله نیمه‌نهایی المپیک نرسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک پاریس مسابقات ۲ وزن دوم از ساعت ۱۱ امروز به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت تهران) پیگیری شد و امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ و محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم به مصاف حریفانشان رفته‌اند.

در وزن ۷۷ کیلوگرم که ۱۶ کشتی‌گیر حضور دارند، امین کاویانی‌نژاد در دور نخست با نتیجه یک بر یک از سد یوسوانیس پنا فلورس از کوبا گذشت، اما در دور بعد با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب مالخاز آمویان، دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و شانس حضور در نیمه نهایی را از دست داد. وی برای ادامه کار باید منتظر حضور حریفش در فینال باشد تا برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها مبارزه کند.

این مبارزه در حالی با برتری حریف نامدار ارمنستانی به پایان رسید که داور وسط در سه دقیقه نخست پوئن اخطار را به حریف ارمنستانی داد اما در تایم دوم در حالی که داور می‌توانست پوئن اخطار دوم را به نماینده کشورمان بدهد، این کار را نکرد که با اعتراض شدید کادر فنی و حسن رنگرز نیز مواجه شد. 

آمویان در مرحله نیمه‌نهایی باید با نائو کوزاکا دارنده مدال برنز جهان از ژاپن مبارزه کند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز که ۱۶ کشتی‌گیر وزن‌کشی کرده‌اند، محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه مقتدرانه ۱۰ بر یک و با امتیاز عالی جوزف راو از آمریکا را شکست داد. وی در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان و مینداگاس ونکایتیس از لتونی می‌رود.