کرمانشاه - ایرنا - دادگستری استان کرمانشاه امروز سه شنبه در خصوص مجازات یک زندانی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایرنا در پرتال (صفحه اینترنتی) و پیام رسان ایتای دادگستری استان کرمانشاه به نقل از دادستان عمومی و انقلاب آمده است؛ قصاص این زندانی در اجرای حکم مجازات قاتل مدافع امنیت سرهنگ پاسدار نادر بیرامی صورت گرفت.

حمیدرضا کریمی در این رابطه اظهار کرد: آبان سال ۱۴۰۱ در جریان یک تجمع غیرقانونی در شهرستان صحنه عده ای با شعارهای هنجارشکنانه این تجمع را به حاشیه و اغتشاش کشانده و زمینه درگیری با نیروهای حافظ امنیت را به وجود آوردند.

به گفته وی در این درگیری سرهنگ بیرامی که برای ایجاد امنیت و حفظ نظم در محل حضور داشت، بدون اینکه حتی از سلاح استفاده کند مورد حمله افرادی قرار گرفت و با ضربات چاقو به شهادت رسید.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: ضاربان شهید بیرامی مسوول اطلاعات شهرستان صحنه پس از شناسایی دستگیر و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد.

وی تأکید کرد: با تشکیل پرونده قضایی، پس از تحقیقات قانونی و تایید ضربات وارده توسط سلاح سرد از سوی پزشکی قانونی اقدام به صدور رای شد و پس از طی تشریفات قانونی و قطعیت رای حکم قصاص نفس صبح امروز /سه شنبه/ در محل زندان مرکزی کرمانشاه به اجرا درآمد.

دادگستری کرمانشاه در اطلاع رسانی خود به نام زندانی قصاص شده و سرنوشت پرونده سایر افراد دستگیر شده متهم به قتل اشاره ای نکرده است.

شهرستان صحنه در شرق استان کرمانشاه قرار دارد.