یزد- ایرنا- استاندار یزد تاکید کرد: تکمیل طرح نهضت ملی مسکن مخصوص فرهنگیان استان در اولویت است که پیگیری و اقدام می‌شود.

به گزارش ایرنا، " مهران فاطمی " روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: برای تکمیل طرح نهضت ملی مسکن فرهنگیان به دلیل اهمیت موضوع تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و همچنان در استان ادامه دارد.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش مخلصانه اعضای شورای آموزش و پرورش به اهمیت موضوعات مرتبط با نهاد مهم تعلیم و تربیت و در ارتباط با دانش آموزان اشاره و بر تعامل و همکاری همه نهادها و سازمان‌ها در این خصوص تاکید کرد.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفـت: طرح سواد رسانه‌ای ابتدا در شهرستان بافق و سپس در سایر شهرستان‌ها اجرا خواهد شد و به دلیل اهمیت موضوع باید با جدیت توسط همه دست اندرکاران در سطح مدارس پیگیری شود.

" محمد کاظم رحیمی نژاد " صدور مجوز مدرسه شبانه روزی دخترانه در شهرستان خاتم با تصویب شورای آموزش و پرورش را موضوع مهمی ذکر کرد که پیگیری و نظارت بر سرویس مدارس را هم دارای اهمیت ذکر کرد که با همکاری مدارس انجام می‌شود.

وی به موضوع اوقات فراغت دانش آموزان در ادامه فصل تابستان و همچنین سرویس مدارس و دانش آموزان اشاره کرد و گفت: زمان ثبت نام سرویس هم تمدید شده و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت سپند ثبت نام کنند.

تعیین تکلیف زمین‌های آموزشی از دیگر دستور کار نشست بود که مقرر شد این مشکل با هماهنگی اداره مسکن و شهرسازی و امور مالیاتی مرتفع شود.

ارائه طرح سواد رسانه، تعیین تکلیف زمین ورزشگاه شهدای معلم و زمین های مسکن و شهرسازی با کاربری آموزشی، ارائه گزارش از سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان در سال تحصیلی پیش رو و تبدیل وضعیت مدرسه متوسطه دوره اول دخترانه "نجمه" به شبانه روزی دستور کار این جلسه بود.

استان یزد ۲۸۰ هزار دانش آموز دارد.