گناباد- ایرنا- امام جمعه گناباد گفت:‌ باید از همه ظرفیت‌های جامعه برای موفقیت دولت چهاردهم و انجام وظایف محوله استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام حسن صادقی نسب روز چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار در نشستی خبری با اشاره به این که در جلسه اخیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی بر حمایت از دولت پزشکیان در ارایه خدمات به مردم تاکید شد افزود: باید در کنار تلاش برای موفقیت این دولت مطالبات و نقدها در خصوص عملکرد مسوولان را به صورت سازنده بیان و از هر گونه تخریب پرهیز کرد.

وی با اشاره به تدوین و ارائه یک سری درخواستها در خصوص مطالبات مردم گناباد از دولت چهاردهم و رییس جمهور منتخب و استاندار آینده و ارایه آن به مسوولان و دست اندرکاران ذیربط تصریح کرد: مهمترین مطالبات مردم این منطقه بهره گیری از ظرفیت معادن در جهت اشتغالزایی است.

او ادامه داد: با وجود ظرفیتهای خاص معدنی گناباد در بخشهای مختلف ولی تعدادی از معادن غیر فعال است و برخی از معادن هم در سالهای گذشته به دلیل بهره برداری غیر مجاز و غیر اصولی دچار مشکلاتی شده است و از توان آنها برای اشتغال زایی و رونق اقتصادی منطقه بهره لازم گرفته نشده است.

صادقی نسب اضافه کرد:‌ با وجود معادن غنی مس و طلا در گناباد تعدادی زیادی از مردم منطقه به دلیل بیکاری به دیگر شهرها مهاجرت می کنند در صورتی که با بهره برداری اصولی از این معادن می توان از ظرفیت آنها برای اشتغال منطقه استفاده کرد.

رییس ستاد نماز جمعه گناباد هم گفت:‌ طرح ساخت مصلای نماز جمعه این شهرستان در زمینی به وسعت ۲ هزار و ۴۰ متر و زیربنای پنج هزار و ۶۰۰ متر شامل بخشهای اقامه نماز جمعه، فرهنگی، دفتر امام جمعه، مهدکودک (برای نگهداری کودکان شرکت کنندگان در آیینهای مختلف) از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در حال احداث است.

حسن باقرزاده افزود:‌ برای ساخت این مصلی تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال از محل مشارکت خیران و کمکهای دولتی هزینه شده و برای تکمیل آن با نرخ تورم روز هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.