بجنورد-ایرنا- رییس عقیدتی سیاسی مرزبانی خراسان شمالی گفت: خبرنگاران همیشه واقعیت های کشور را به نمایش می گذارند و در خط مقدم اطلاع رسانی هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمود صامتی روز چهارشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری ایرنا به مناسبت هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار اظهارکرد: خبرنگاران وظیفه خطیری برعهده دارند و وجود آنان مملو از تعهد، وظیفه و اطلاع رسانی است و با تواضع کامل نسبت به بررسی مشکلات و گرفتاری های مردم در اجتماع فعالیت می کنند.

وی افزود: رسالت اصلی خبرنگاران امانت است و همواره آن را حفظ می کنند و بی منت کار خود را انجام می دهند.

رییس عقیدتی سیاسی مرزبانی خراسان شمالی اضافه کرد: خبرنگاران بازوان پرتوان برای نظام و انقلاب مسئولان هستند که باید دغدغه‌های خبرنگاران توسط مسئولان به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تفاوت جامعه ما با نسل‌های گذشته در آگاهی است، انسان هر چه آگاه‌تر و اطلاعاتش به‌روزتر باشد، انسان پیشرو و پیشرفته‌تری است و می‌تواند در زندگی شخصی و کاری موفق تر باشد.

حجت الاسلام صامتی تاکید کرد: اصحاب رسانه با قلمی که در دست دارند، کمک می‌کنند که انسان‌ها به این آگاهی برسند، بهترین انسان‌ها از نظر اخلاقی اگر انسان‌های آگاهی نباشند، خیلی به درد جامعه نمی‌خورند و از این رو باید از اصحاب رسانه تقدیر کرد که کمک می‌کنند جامعه ما با جامعه‌های گذشته متفاوت باشد.

به گزارش ایرنا، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و شورای فرهنگ عمومی هفدهم مرداد ماه هر سال را به همین مناسبت، به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.