همدان-ایرنا- معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۷۲ واحد مسکن برای مددجویان زیر پوشش استان با ۳۳۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار در سالجاری احداث و واگذار شده است.

مرتضی حیدری قطبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحدها با ۱۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به مددجویان و ۲۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی احداث شد.

وی یادآور شد: تعداد واحدهای مسکونی قابل افتتاح در هفته بهزیستی در سطح کشور تعداد ۲ هزار و ۶۴۲ واحد مسکونی بود که ۷۲ واحد مسکونی از این تعداد در همدان احداث و به مددجویان زیر پوشش استان واگذار شد.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان از تعهد واگذاری ۳۳۴ مسکن مددجویی در سالجاری خبر داد و گفت: تاکنون تعداد هشت واحد مسکونی مربوط به خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و ایتام و تعداد ۶۴ واحد مسکونی مربوط به خانوارهای تک معلولی و سایر مددجویان تحت پوشش واگذار شد.

حیدری قطبی با بیان اینکه متراژ این واحدها بین ۶۰ تا ۱۰۰ مترمربع است ادامه داد: ۱۸ واحد مسکونی در ملایر، ۶ واحد مسکونی در کبودرآهنگ، ۱۲ واحد مسکونی در تویسرکان، ۲ واحد مسکونی در رزن، ۱۶ واحد مسکونی در اسدآباد، هفت واحد مسکونی در بهار، چهار واحد مسکونی در نهاوند و هفت واحد مسکونی در همدان واگذار شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان اظهار کرد: خدمات ارائه شده توسط بهزیستی در بحث مسکن شامل کمک بلاعوض به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی جهت تامین خرید، احداث و اجاره واحد مسکونی همچنین تعمیر واحد مسکونی از محل منابع در اختیار سازمان بهزیستی است.

این مقام مسوول در خصوص گروه‌های هدف واجد شرایط دریافت خدمات مسکن بهزیستی گفت: استفاده از این اعتبارات مختص معلولان و مددجویان نیازمند دارای پرونده فعال و تائید شده در سامانه بهزیستی و تحت پوشش حمایت‌های مستمر یا غیرمستمر در حوزه امور توانبخشی و حمایت‌های مستمر در حوزه معاونت اجتماعی سازمان همچنین فرزندان مستقل شده از مراکز شبانه‌روزی و امدادبگیران در حوزه معاونت اجتماعی سازمان است.

حیدری قطبی یادآور شد: بهزیستی در کنار تامین سایر نیازمندی‌های خانواده‌های زیرپوشش با اجرای اقدامات متناسب و با استفاده از منابع دولتی همچنین استفاده از ظرفیت خیرین و سایر نهادها و ارگان‌های مختلف نسبت به تامین مسکن مناسب برای خانواده‌های زیرپوشش اقدام می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تامین مسکن خانواده های دارای ۲ معلول در اولویت قرار دارد اظهار کرد: دستاورد مهم بهزیستی حفظ و حمایت از سلامتی و بهبود سطح زندگی جامعه هدف است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان افزود: بهزیستی یک نهاد حمایتی است که حمایت از معلولان، خانواده های آنان و سالمندان را در دستور کار دارد و برهمین اساس این واحدهای مسکونی به خانوارهای تک معلولی، ۲ معلولی و زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی تحویل می‌شود.

حیدری قطبی با اشاره به ایفای نقش موثر این سازمان در کاهش مشکلات جامعه هدف گفت: یکی از رسالت‌های مهم سازمان بهزیستی تامین مسکن خانواده‌های دارای معلول است.

حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار دارند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.