به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، علی اکبر مزیدی روز پنجشنبه دراین باره افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون با برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۲ به ۳۱ پرونده رسیدگی شده است.
وی بیان کرد: در راستای اجرای ماده ۱۱ مبنی بر رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حمل ونقل جادهای کالا و مسافر از ابتدای سال جاری چهار جلسه کمیسیون برگزار و به تخلفات ۳۷ راننده رسیدگی و طی برگزاری کمیسیون ماده ۱۴ در استان به تخلفات یک مالک خودرو نیز رسیدگی شده است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی اظهارکرد: تخلفات مربوط به شرکتهای حمل ونقل در کمیسیون ماده ۱۲ و تخلفات مرتبط با رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح، مورد رسیدگی قرار گرفته و اعمال قانون شده است.
مزیدی افزود: همچنین برای رانندگانی که دارای تخلف حمل و نقلی بودهاند، بنا به نوع تخلف و تکرار آن، جرایم پیشبینی شده در قانون در نظر گرفته و آرا مربوطه ابلاغ شد.
وی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش شرکتها و رانندگان اظهار کرد: تخلف رعایت نکردن مقررات مربوط به تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، رعایت نکردن مقررات مربوط به نرخ و بلیط مسافری، نبود رعایت مقررات مهار مناسب بار و صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی از جمله تخلفات صورت گرفته از سوی شرکتها بوده است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی ادامه داد: تخلف جابهجایی بار بدون بارنامه، مهار نشدن مناسب بار، فقدان یا استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی و حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو از جمله تخلفات انجام شده از سوی رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری بوده است.
وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل ونقل جادهای و رضایت آنها افزود: این اداره کل بر فعالیتهای بخش حمل و نقل جادهای برون شهری نظارت مستمر دارد که در این راستا سامانه تلفنی ۱۴۱ و پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد شد تا بتوانیم نظرها، پیشنهادات و شکایتهای افراد را دریافت و به آنها رسیدگی کنیم.