گرگان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه برای پیاده‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش و تبدیل آن به یک جریان‌سازی خوب در جامعه به رسانه نیاز داریم، گفت: اقدامات دستگاه‌های اجرایی بدون تعامل با رسانه ابتر می‌ماند.

سیدرضا نظری روز پنج‌شنبه همزمان با ایام گرامیداشت خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان اظهار کرد: تلاش ما در آموزش و پرورش پیاده‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی به ویژه حوزه دانش‌آموزی است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران چشمان بینای جامعه هستند، تصریح کرد: تیزبینی و هوشمندی اصحاب رسانه از بروز و ظهور بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات در جامعه به ویژه دستگاه‌های اجرایی می‌کاهد و از سویی دیگر اقدامات و عملکرد دستگاه‌ها به زبان ساده و عامه‌پسند به مردم ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی رشد و پیشرفت خود را مدیون رسانه‌ها هستند، یادآور شد: رسانه با انتشار اخبار صادق، شفاف و به موقع در آگاهی‌بخشی مردم نقش مهمی بر عهده دارد.

نظری با بیان اینکه رسانه‌ها همواره کمک‌کار ما در آموزش و پرورش بودند، گفت: هر جایی که رسانه کنار ما بود اطلاع‌رسانی به موقع و جامع به خانواده‌ها انجام شد که همه خبرنگاران به ویژه خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی قدردانی می‌کنیم.

هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷ «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی حین انجام ماموریت اطلاع‌رسانی در مزار شریف افغانستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد، این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است.