اهواز - ایرنا - فرمانده سپاه خوزستان گفت: همواره باید با آثار ارزشمند، زیبا و خلق آثار فاخر، یادآور راه شهیدان باشیم زیرا تداوم مسیر شهدا و خلق آثار هنری با ارزش باعث قوام جامعه اسلامی می‌شود.

به گزارش ایرنا سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور پنجشنبه شب در رویداد هنری «یوسف هور» که به مناسبت گرامیداشت سردار شهید علی هاشمی در یادمان این شهید گرانقدر در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از تمامی برداران و خواهران، هنرمندان و صاحب و خالق اثرهای هنری صمیمانه قدردانی می کنم که برای برگزاری این رویداد ارزشمند در این مکان مقدس با نام افتخار خوزستان « سردار هور، سردار علی هاشمی» تلاش کردند.

فرمانده سپاه خوزستان ادامه داد: امید است این اثر، هم ماندگار باشد و هم مورد اقبال اشخاصی که علاقه مند به این آب و خاک و چنین موضوعات هنری هستند، قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تمامی مردم ایران اسلامی مدیون شهدا هستند، تصریح کرد: شهدا نیاز دارند که نسبت به آن ها ادای دین شود؛ حیات، زندگی و همه اموراتی که در این کشور در حال رقم خوردن است، به واسطه ایثارگری و مجاهدت شهیدان است.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور افزود: اگر راه شهیدان احیا و زنده شود به طور قطع چشم دشمنان قسم خورده این مرز و بوم کور می شود؛ دشمنانی که هر روز با بی رحمی جنایت هایی بزرگی را در جهان اسلام مرتکب می شوند.

فرمانده سپاه خوزستان ادامه داد: امروز در سرزمین های اشغالی فلسطین به کودک، زن و مریض بستری در بیمارستان، بی رحمانه حمله می شود و آنها را به شهادت می رسانند ولی جوامع جهانی در سکوت هستند.

وی بیان کرد: آن هایی که شبانه و دزدانه مهمان عزیزمان ما را که یکی از رهبران نهضت فلسطین است، به شهادت می رسانند یعنی همیشه در کمین هستند تا علیه مردم و آب و خاک ما تعدی و تجاوز کنند و هرگز راضی به آرامش ما نیستند.

سردار شاهوارپور گفت: زمانی که شهید والا مقام، علی هاشمی متوجه شد جنگی آغاز شده و تجاوزی در حال رخ دادن است؛ وقتی دشمن وارد آب و خاک ما شده و این مرز بوم مورد تعدی قرار گرفت، شبانه روز بر سر مردم آبادان، اهواز، دزفول، شوش و دیگر استان های مرزی بمب ریخته می شد، در کنار مردان با غیرت همه چیز را کنار گذاشت، تفنک به دست گرفت و اولویت را ایستادگی در مقابل دشمن قرار داد.

فرمانده سپاه خوزستان گفت: شهید علی هاشمی تهدید را به فرصت تبدیل کرد تا دشمن از رفتار، منش، اقتدار و غیرت این جوان ها درس بگیرد و اگر فکر تعدی و تجاوز به سرش بزند، بداند که ما تاب آوریمان بسیار است.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر ضرورت حمایت دستگاههای فرهنگی از مجموعه های مردمی گفت: ای کاش همه ما در هر جا که هستیم نقش حقیقی و حقوقی خود را در بخش ادبیات، فرهنگ و هنر و ایثار و شهادت به نحو شایسته اجرا کرده و انجام دهیم.

مجید منادی افزود: از خانواده بزرگوار شهید هاشمی و همچنین سردار هور قدردانی می کنم که به معنای کلمه راه شهید را دنبال می کنند و همواره پای ثابت برنامه های فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه زحمت برگزاری این رویداد را موسسه شهید هاشمی، مجموعه خاک نگار و حوزه هنری کشیده اند، تصریح کرد: ما به عنوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در کنار این مجموعه ها هستیم؛ ویژگی این رویداد این است که از دل دغدغه‌مندان جوشید و دستگاه ها نیز در کنار آن ها بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: دستگاه ها باید سعی کنند در دیگر برنامه های فرهنگی و هنری کنار مجموعه ها باشند چرا که برنامه های موفق همین ویژگی ها را دارند یعنی در جای مناسب با موضوع مناسب و جوشیده از دل هنرمند و دغدغه‌مند است.

منادی عنوان کرد: امید است این حرکت که یک حرکت خوب، هنری و آموزشی است و خوزستان نیز برای ایام اربعین حسینی آماده شده آغازی خوب و قوی برای رویدادهای فرهنگی باشد.