تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: شدت گرمای هوای استان به تدریج طی روزهای آینده کاسته می‌شود و از روز /یکشنبه/ دمای استان خنک خواهد شد.

الهام نجفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی، آسمان استان امروز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که در ساعات بعدازظهر گاهی با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

وی اضافه کرد: طی روزهای آینده نیز شرایط جوی نسبتا پایداری در منطقه حاکم خواهد بود و پدیده قابل ذکر طی این مدت وزش باد نسبتا شدید در برخی مناطق استان است.

به گفته این کارشناس، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش پوشش ابر در استان به وقوع خواهد پیوست که در ارتفاعات احتمال بارش پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.

نجفی با بیان اینکه زنجانی ها فردا /شنبه/ هوای نسبتا گرمی را تجربه می کنند، افزود: طبق پیش بینی ها هوای خنک در استان حاکم خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته سلطانیه با دمای ۱۴ درجه و شهر حلب در ایجرود با ۴۲ درجه ‌خنک‌ترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود، اظهار داشت: دمای شهر زنجان نیز در مدت یاد شده بین ۱۶ و ۳۵ درجه بوده است.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان در مدت یاد شده، دمای کمینه و بیشینه شهرهای ابهر، خرمدره و قیدار به ترتیب ۱۶ و ۳۳، ۱۶ و ۳۱ و ۱۶ و ۳۶ درجه بالای صفر بوده است.

وی یادآور شد: دمای ۲۴ ساعت گذشته شهرهای سلطانیه، آببر و ماهنشان نیز بین ۱۴و ۳۲، ۲۳ و ۳۴ و ۲۱ و ۳۶ درجه بالای صفر بوده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.