مراغه- ایرنا- مجتمع آموزشی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی خیرساز «دکتر شاپور انصاری» با هزینه‌ای بالغ بر ۲۹۰  میلیارد ریال در روستای «شلیلوند» مراغه کلنگ‌زنی شد.  

به گزارش ایرنا معاون سابق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) روز جمعه در آیین کلنگ‌زنی این طرح گفت: هرگونه تغییری باید از خودمان شروع شود و اگر مردم حرکت کنند، دست خداوند در دامن جماعت خواهد بود.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراغه ۱۰ مدرسه ساخته است

«سیدمصطفی سیدهاشمی» با بیان اینکه طی دوره مسئولیتش در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هزار باب مدرسه با دستور رهبری ظرف ۱۰ سال ساخته است، اضافه کرد: پس از آن در محضر مقام معظم رهبری حاضر شدیم و بار دیگر با دستور ایشان ساخت هزار مدرسه دوم آغاز شد که قاعدتا پنج مورد از آنها به مراغه می‌رسید اما این ستاد در مراغه ۱۰ مدرسه ساخت.

وی با تاکید بر اینکه مدرسه‌سازی توصیه مقام معظم رهبری است، از خیری که مجتمع آموزشی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی «شلیلوند» را احداث می‌کند، قدردانی کرد و افزود: برخی از اهالی از جمله دکتر «مقدم شهابی» نیز با برقراری ارتباط با این خیر، زمینه را فراهم کرده است.

«سیدهاشمی» که چهار دوره به نمایندگی از مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی حضور داشت، ادامه داد: بهترین مردم آنانی هستند که به دیگران منفعت برسانند و والاترین منفعت هم مدرسه‌سازی است.

وی ابراز امیدواری کرد که این خیر، خودش هم برای افتتاح این مجتمع آموزشی به ایران بیاید و افزود: شهر را باید از نوابغ‌اش بشناسیم و مراغه نوابغی چون دکتر قنادی و شخصیت‌های برجسته دیگر دارد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی این را هم بیان کرد: برای مدتی در مراغه همدلی وجود نداشت اما اکنون با محوریت امام جمعه محبوب مراغه، تمام دانه‌های تسبیح گردهم آمده و حتی اختلاف‌های شورا هم از بین رفته است.

استاندار بعدی در تراز شهید مالک رحمتی باشد

معاون سابق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که چند ماه از بازنشستگی‌اش می‌گذرد، ابراز امیدواری کرد که استاندار بعدی آذربایجان‌شرقی در تراز شهید مالک رحمتی باشد.

سیدهاشمی افزود: هیچ‌یک از استانداران آذربایجان‌شرقی به اندازه شهید رحمتی، آن هم در مدتی کوتاه در دل اهالی استان جا باز نکرده بود و اکنون توقعات در استان بالاست و مسیر شهید رحمتی باید ادامه یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که استانداری قوی، مردمی و منطقی بر سر کار بیاد و توسعه را برای کل استان بخواهد تا مراغه و دیگر شهرستان‌های استان از رکود خارج شود.

به گزارش ایرنا این مجمتع آموزشی، فرهنگی، رفاهی و ورزشی در زمینی به مساحت تقریبی ۲ هزار مترمربع کلنگ‌زنی شد و در سه طبقه شامل ۶ کلاس درس، آزمایشگاه مدرن، خوابگاه دانش‌آموزی، کتابخانه و سوئیت‌های مجهز برای دبیران، نمازخانه، اتاق بهداشت، مجموعه ورزشی و سالن اجتماعات چندمنظوره احداث می‌شود.

تمام هزینه‌های احداث و تجهیز این مجتمع به مدرن‌ترین امکانات آموزشی و رفاهی را دکتر «شاپور انصاری» تامین می‌کند؛ گفتنی است مدرسه فعلی این روستا نیز با مصالح ساختمانی مرغوب و محوطه بسیار زیبا طی دهه ۱۳۸۰ شمسی با هزینه این خیر در زادگاهش احداث شد.

همچنین از دیگر اقدامات خیرخواهانه این خیر در روستای شلیلوند می‌توان به مساعدت به آسفالت معابر، احداث دفتر مخابراتی و ویزیت رایگان صدها نفر از اهالی روستا و روستاهای اطراف و شهروندان مراغه اشاره کرد.