مراغه- ایرنا- رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه با بیان اینکه توسعه ورزش بدون داشتن پشتوانه علمی امکان‌پذیر نیست، گفت: ورزش این شهرستان طی سال جاری با رویکرد علمی در تکاپو است و یکی از مصادیق آن تلاش برای افزایش دانش ورزشکاران و مربیان به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا «ناصر قهرمان» روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان افزود: بر همین اساس از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۶ دوره آموزشی در ۲ بخش بانوان و آقایان برگزار شده و چندین مورد دیگر در شرف برگزاری است.

وی ادامه داد: مکمل این دوره‌ها برگزاری ۱۰ دوره مسابقات شهرستانی، ۱۰ مورد اعزام تیمی و انفرادی به مسابقات استانی، هفت مورد اعزام تیمی و انفرادی به مسابقات کشوری و ۲ مورد اعزام بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه امسال «محمد محشری» در رشته بوکس و «مجتبی رونقی» در رشته ورزشی پنجگانه در مسابقات بین المللی حضور یافته‌اند، ادامه داد: همچنین در این مدت «مهیار نامی» در رشته شنا به مسابقات پاراآسیایی و «محمد محشری» به قهرمانی بوکس آسیا اعزام شدند.

«قهرمان» به اعزام «ساسان ملک‌نژاد» در رشته «سپک تاکرا» به مسابقات جهانی هم اشاره کرد و افزود: همچنین امسال «مهیار نامی»، «محمد محشری»، «ساسان ملک‌نژاد» به عنوان ورزشکار و «غلامرضا عبدی» به عنوان سرپرست تیم ملی «هوپ تاکرا» در اردوی تیم‌های ملی حاضر شدند.

امسال «ساسان ملک‌نژاد» در رشته «سپک تاکرا» به مسابقات جهانی اعزام شد

ورزشکاران مراغه در سال جاری چه مقام‌هایی کسب کرده‌اند؟

رییس اداره ورزش و جوانان مراغه گفت: ورزشکاران این شهرستان از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه چهار مقام اول استانی، پنج مقام دوم استانی، هشت مقام سوم استانی، یک مقام اول کشوری، یک مقام دوم کشوری و سه مقام سوم کشوری کسب کردند.

«قهرمان» ادامه داد: این ورزشکاران همچنین ۲ مقام دوم بین‌المللی، یک مقام سوم آسیایی در بوکس و یک مقام اول جهانی در رشته ورزشی «سپک‌تاکرا» را کسب کردند.

وی افزود: مراغه در این مدت از ۲ مورد مسابقات شامل شو سواره و استقامت سوارکاری شمال‌غرب کشور و ۲ مورد مسابقات استانی جودو نوجوانان و والیبال ساحلی میزبانی کرده است.

در حوزه ورزش همگانی مراغه چه می‌گذرد؟

رییس اداره ورزش و جوانان مراغه بیان کرد: در حوزه ورزش همگانی سه مورد جشنواره، همایش دوچرخه‌سواری و همایش پیاده‌روی خانوادگی، پنج مورد پیاده‌روی صبحگاهی، ۶ مورد برنامه کوهنوردی و صعودهای ورزشی برگزار شد.

۶ صعود ورزشی در چهار ماه

«قهرمان» ادامه داد: در این مدت تعداد کثیری کلاس‌های ورزشی فوتبال، بوکس، ورزش‌های رزمی، تنیس روی میز، تیراندازی با کمان، بدمینتون و رشته‌های مختلف جهت پرکردن اوقات فراغت جوانان، نوجوانان و نونهالان نیز برگزار شده است.

ورزش روستایی و بانوان چه سهمی از رویدادهای ورزشی مراغه دارد؟

رییس اداره ورزش و جوانان مراغه در مورد ورزش روستایی نیز اظهار کرد: در این مدت سه مورد مسابقات و جشنواره‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی در بخش سراجوی شهرستان مراغه برگزار شد.

«قهرمان» توسعه ورزش در بین بانوان را هم یکی از نیازهای ورزش شهرستان و سلامت جامعه برشمرد و ادامه داد: در حوزه ورزش بانوان ۳۰ مورد پیاده‌روی صبحگاهی، کوهنوردی، طبیعت‌گردی و مراغه‌گردی برگزار شده است.

وی افزود: در همین حوزه ۱۱ مورد برنامه در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ ازدواج، جشن‌های فرهنگی ورزشی، برنامه‌های ترویج فرهنگ ورزش اخلاقمدارانه و ۱۱ برنامه در بزرگداشت مقام شامخ شهدا، ایثارگران، جانبازان، قهرمانان و پیشکسوتان برگزار شد.

«قهرمان» بیان کرد: برنامه‌های صیانت از حجاب و عفاف و ۲ مورد رویدادهای ورزشی ویژه دختران با رویکرد استعدادیابی نیز از دیگر رویدادهای مربوط به زنان است.

بازسازی استخر اطهر در سال جاری

رییس اداره ورزش و جوانان مراغه مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه زیرساخت‌های ورزشی طی سال جاری را بازسازی کامل استخر اطهر مراغه عنوان کرد و افزود: تکمیل احداث سالن ورزشی روستای «مغانجیق» و جانمایی احداث پنج باب زمین چمن مصنوعی در روستاهای بخش مرکزی و بخش سراجوی مراغه نیز از دیگر اقدامات است.

به گزارش ایرنا ورزشکاران مراغه در قالب ۴۶ هیئت ورزشی فعالیت می‌کنند و فوتبال و تکواندو بیشترین تعداد ورزشکاران این شهرستان را به خودش اختصاص داده است.