زنجان - ایرنا - دبیر هیات اسکواش زنجان گفت: مسابقات اسکواش قهرمانی کشور بخش پسران و رده سنی کمتر از ۱۱ و ۱۳ سال در این استان برگزار می‌شود.

مرتضی خادمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از مسابقات ۱۸ تیم و نزدیک به ۹۰ ورزشکار، مربی و سرپرست حضور می یابند.

وی با بیان اینکه پذیرش تیم های شرکت کننده از روز ۲۱ مردادماه جاری خواهد بود، اضافه کرد: مسابقات طی روزهای ۲۲ و ۲۳ مرداد در نوبت صبح و بعدازظهر و فینال نیز ۲۴ همین ماه پیش بینی شده است.

خادمی ادامه داد: در این دوره از مسابقات ناظرین فدراسیون نیز حضور می یابند و منتخبین برای آماده سازی به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در رده سنی یاد شده چهار ورزشکار زنجانی شرکت خواهند کرد، اظهار داشت: به طور معمول سطح برگزاری مسابقات اسکواش در رده های سنی کمتر از ۱۱ و ۱۳ سال از کیفیت خوبی برخوردار است.

دبیر هیات اسکواش زنجان اظهار داشت: این هیات ورزشی در سال ۹۸ نیز مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی کمتر از ۹ و ۱۱ سال را عهده دار بود، و این دومین میزیانی هیات زنجان محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: این رقابت ها در سالن اختصاصی هیات اسکواش استان واقع در اراضی پایین کوه شهر برگزار می شود.

دبیر هیات اسکواش زنجان گفت: مسابقات اسکواش قهرمانی کشور بخش پسران رده سنی زیر ۱۱ و ۱۳ سال ۲۱ تا ۲۴ مرداد سال جاری در زنجان برگزار می شود.

اسکواش جزو رشته های ورزشی مهیج و پرتحرک است که با راکت انجام می شود و علاوه بر جنبه های سرگرمی و فعالیتهای ذهنی و جسمی،‌ ورزشی است که می توان آن را تا سطح قهرمانی ادامه داد.

این ورزش که به ۲ صورت راکت و تنیس تقسیم می شود،‌ با ۲ یا چهار بازیکن انجام می شود و دارای انواع مختلف از جمله اسکواش تک دیواره یا اسکواش پارکی، تک دیواره داخل سالن، ساحلی، مینی اسکواش، دیواره متحرک اسکواش، کورت با یک طرف شیشه، کورت بادی اسکواش، اسکواش شیشه ای تمرینی، اسکواش شیشه ای تمام استاندارد و اسکواش مدارس است.


۲۱ الی ۲۴ مرداد ماه