خرم آباد - ایرنا - شهردار منطقه ۲ خرم آباد گفت: پارک معلم خرم آباد که سال ها به محلی برای تجمع مصرف کنندگان مواد مخدر تبدیل شده بود در راستای استفاده عموم احیا شد.

بهنام سلاحورزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارک معلم خرم آباد سال ۱۳۶۸ در هسته مرکزی شهر احداث و طی یک دهه گذشته به مهمترین چالش شهرداری تبدیل شده بود.

سلاحورزی اضافه کرد: این فضا باتوجه به قرارگیری در پهنه مرکزی شهر و نیاز مبرم این منطقه به فضاهای جمعی، به محلی برای بزه های اجتماعی و مصرف مواد مخدر تبدیل شده بود و برخی مداخلات شهرداری از جمله نورپردازی این فضا نیز به دلیل عدم حضور مردم به شکست منجر می شد و اشیای آن مورد سرقت قرار می گرفت.

وی عنوان کرد: اخیرا مجموعه اقداماتی از شهرداری با رویکرد حضور مردم به عنوان مهمترین صاحبان این فضا باعث شد مجددا امنیت بر پارک حاکم و به یکی از مفرح ترین و با نشاط ترین فضاهای عمومی شهر خرم آباد تبدیل شود.

شهردار منطقه ۲ خرم آباد با بیان اینکه اقداماتی که در پارک معلم صورت گرفته مصداق بارز بازآفرینی شهری است افزود: میدانی که در وسط این پارک وجود داشت باعث شده بود دید عموم نسبت به فضای پارک گرفته و محل امنی برای استعمال مواد مخدر باشد که در اولین اقدام این میدان با فضایی بالغ بر یکهزار متر مربع حذف و ۲ زمین والیبال برای استفاده خانم ها و آقایان در آن ایجاد شد.

سلاحورزی عنوان کرد: برای ایجاد این زمین های والیبال ۹ میلیارد ریال هزینه و همین امر باعث شد به محلی برای تمرین تیم والیبال بانوان استان تبدیل شود که اخیرا در مسابقات برون استانی نیز شرکت داشتند.

وی ادامه داد: همچنین ۵۰۰ متر مربع از این فضا برای سه رشته ورزشی بسکتبال، بدمینتون و تنیس فضاسازی شد و در حال حاضر ۲ میز تنیس در آن قرار دارد و خرید حدود چهار میز دیگر نیز در دستور کار است.

وی تصریح کرد: همچنین برای نورپردازی این پارک مبلغی حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است و بنا داریم در مرحله دوم اقدامات، یک گود زورخانه برای علاقه مندان به ورزش های باستانی در این پارک ایجاد کنیم.