مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با شمالی شدن جریانات هوا، از امروز دمای هوا در آذربایجان غربی چهار درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روند کاهش دمای هوا در آذربایجان غربی تا اواسط هفته جاری تداوم دارد و طی این مدت دمای هوا بین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می کند.

وی اضافه کرد: در مناطق شمالی استان، با ورود امواج ناپایدار بارش احتمال بارش رگبار باران، رعد و برق و در برخی مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد اما در مناطق مرکز و جنوب استان پدیده غالب کاهش دمای هوا است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته چالدران با حداقل دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و پلدشت با حداکثر دمای۳۷ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود و در این مدت دمای هوای مهاباد بین ۱۹ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.