مهاباد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: پرونده ۶۳ هزار بیمار خاص و سخت درمان این استان نشان دار شده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

فریده جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۳ نوع بیماری از ۱۰۷ نوع بیماری صعب العلاج برای دریافت خدمات تخصصی در سامانه الکترونیک پیاده سازی و احصا شده‌ که ۶۳ هزار بیمار صعب العلاج در استان نشان دار و تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

وی بیان کرد: در سطح استان ٢ میلیون و ٢٣٣ هزار نفر با ۶۵ درصد در ۴ صندوق وابسته تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: پوشش هزینه های خدمات درمان ناباروری نیز با عنایت به سیاست‌های ابلاغی جمعیتی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سازمان بیمه سلامت از آذر ماه ۱۴۰۰ اقدام به پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی ناباروری در مراکز دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه درآمده و زوجین نابارور می‌توانند با ثبت نشان بیماری توسط پزشک معالج از بسته‌های خدمتی مربوطه بهره‌مند شوند.

وی افزود : از ابتدای تعهد خدمات ناباروری هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی طرف قرارداد و بیمه شدگان (بصورت خسارت متفرقه) پرداخت شده و جهت تسهیل در دسترسی بیمه شدگان این اداره کل با ۲ مرکز ارائه دهنده خدمات تخصصی درمان ناباروری سطح ۳ و ۲ مرکز تخصصی خدمات درمان ناباروری سطح ۲ در شهرستانه ای خوی و میاندواب، ۶۸ مطب پزشک متخصص‌/فوق تخصص زنان و زایمان و ۳۰ دفتر کار مامایی در سطح استان قرارداد منعقد شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت آذربایجان غربی با بیش از هزار مرکز درمانی و پزشکی طرف قرارداد می باشد، اظهار کرد: پارسال با پرداخت ٢۵٠ میلیارد تومان هزینه که رشد ٣٠ درصدی دارد خدمات درمانی انجام گرفته است.

وی افزود: ۹۰ درصد هزینه های خدمات تخصصی درمان ناباروری شامل IUI، IVF، ICSI، FET با تعرفه دولتی در مراکز دولتی و ۹۰درصد تعرفه عمومی غیر دولتی در مراکز خصوص، خیریه و عمومی غیردولتی در مراکز طرف قرار داد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح موجب شده تا با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.