بغداد - ایرنا - «عبداللطیف رشید»، رئیس جمهور عراق در شانزدهمین نشست سالانه «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» با بیان اینکه شرایط منطقه با وحشی‌گری در غزه وخیم شده است بار دیگر بر محکومیت حمله رژیم صهیونیستی تاکید کرد. 

به گزارش ایرنا به نقل دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، «عبداللطیف رشید»، رئیس جمهور عراق روز شنبه در شانزدهمین نشست سالانه «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» که با شعار «إکرامها تنمیة وطن»، (تکریم زن، عامل توسعه میهن است) با حضور مقامات عراقی در دفتر جریان حکمت ملی عراق در بغداد برگزار شد، مجددا بر محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق تصریح کرد که در این شرایط بر موضع دائم عراق در حمایت از حقوق ملت فلسطین و نقش سازمان ملل برای تحقق حق فلسطین تاکید می کنیم.

رشید همچنین بر اهمیت مبارزه با خشونت و تحقق صلح و عدالت درون جامعه و خانواده تاکید کرد.

عبداللطیف رشید در ادامه با بیان اینکه تاریخ نقش‌های بزرگ زنان عراق علیه دیکتاتوری در عراق و نظام‌های مستبد را به خود دیده است، بر نقش زنان در نیروهای پیشمرگه اشاره کرد و مجددا بر پایبندی به حمایت از زنان ایزدی قربانی داعش تاکید کرد.

رئیس جمهورعراق عنوان کرد که ما نیاز شدیدی به تلاش و فرهنگ‌سازی نقش زن در جامعه داریم و در راس آن پایان همه انواع خشونت علیه زنان و کودکان چه در خانواده یا جامعه و تقویت اهتمام به حقوق زنان است.

رشید به سفرهای خود و اصلاح نگاهی که به زن در عراق وجود دارد اشاره کرد و گفت که بسیاری از مقامات دیگر کشورها از نمایندگی زنان در پارلمان خبر ندارند. ما نیاز داریم سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی در راستای اصلاح تصویر جدید عراق به دیدارهای سیاسی و دیپلماتیک ادامه دهند.

اول صفر سالروز ورود اسیران خاندان نبوت به شام است. روزی که آشکارترین مصداق تعرض و خشونت در حق فرزندان انبیا در تاریخ بشر را شاهد بود.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالعزیز حکیم (ره) در سال ۲۰۰۸ پیشنهاد کرد که روز اول صفر به عنوان «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» نام‌گذاری شود و هیئت وزیران عراق نیز این پیشنهاد را تصویب کرد.

هر ساله در این روز مراسمی تحت این عنوان با حضور مقامات عراقی و نمایندگانی از کشورهای دنیا در بغداد برگزار می‌شود.