بجنورد- ایرنا- معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی گفت: تعداد مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده استان در سالجاری از ١٢ مورد به ٢۶ مرکز افزایش یافت.

ایمان فیروزه روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ١۵ مرکز مشاوره در شهرستان بجنورد،٣ مرکز در شیروان و ۲ مرکز در شهرستان اسفراین فعالیت می کنند.

وی افزود: دیگر مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده نیز در نیز در شهرستان های سملقان، رازو جرگلان، گرمه، مانه، فاروج و جاجرم به متقاضیان خدمات مشاوره رایگان ارایه می دهند.

فیروزه خاطرنشان کرد: این مراکز مشاوره با استناد به ماده چهارم قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در راستای تحقق سیاست های کلی جمعیت ایجاد شده است.

وی با اشاره به بهره برداری از سه طرح فرهنگی و آموزشی در استان، گفت: این طرح ها شامل ۲ مرکز همسریابی و یک مرکز مهارت افزایی و مشاوره با اشتغالزایی ۶ نفر در مرکز خراسان شمالی بود که سال گذشته با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان بهره برداری شد.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی افزود: مراکز همسریابی با مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ورزش و جوانان برای نخستین بار در بجنورد برای افرادی که تصمیم به ازدواج دائم دارند، راه اندازی شده است.

فیروزه تصریح کرد: در این مراکز مشاوره‌های قبل ازدواج، پس از عقد و و زندگی زناشویی ارایه می شود.

حدود ۳۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را جوانان تشکیل می دهند.