تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته هوای گرمی در مناطق مختلف استان حاکم بود به طوریکه در شهر زنجان دمای ۴۰ درجه ثبت شد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیش بینی وضعیت هوای استان، افزود: هم اکنون آسمان استان در اغلب مناطق صاف تا کمی ابری است که این شرایط با افزایش ابر و وزش باد همراه می شود.

وی با اشاره به پدیده غالب جوی استان، گفت: طی روزهای پیش رو وزش باد پدیده غالب استان در بعدازظهرهاست که در برخی مناطق به حد نسبتا شدید می رسد.

سلطانی اظهار داشت: بارشهای خفیف و محلی از عصر امروز به خصوص در ارتفاعات پیش بینی شده است و روزهای آینده نیز شرایط مشابهی در استان حاکم خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت دمایی استان، گفت: طی روزهای آینده از دمای هوا در استان کاسته می شود و اواخر هفته هوای خنکی در اغلب مناطق استان حاکم خواهد شد.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۹ و ۴۰ درجه، ابهر ۲۱ و ۳۶ درجه، خرمدره ۲۰ و ۳۷ درجه، آب‌بر ۲۳ و ۳۵ درجه، قیدار ۲۰ و ۳۷ درجه، سلطانیه ۱۷ و ۳۶ درجه و ماهنشان ۲۲ و ۳۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.